Didaktiskās spēles 3-4 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju sekmēšanai
Author
Alksne, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Līga Alksne Darba vadītāja: Dr. paed. Dagnija Vigule Kvalifikācijas darba tēma: Didaktiskās spēles 3-4 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju sekmēšanai. Darba mērķis: izzināt 3-4 gadu vecu bērnu matemātisko prasmju sekmēšanas iespējas didaktiskajās spēlēs. Pētījuma jautājums: Kā ieinteresēt bērnus darboties ar didaktiskajām spēlēm? Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tiek aplūkotas psihologu un pedagogu atziņas par 3-4 gadus vecu bērnu matemātiskajām prasmēm un to apguvi, vecumposma īpatnības pētījuma ietvaros, didaktiskās spēles matemātisko prasmju sekmēšanai. Darba empīriskajā daļā aprakstīts pētījums, kura ietvaros notika praktiskā izpēte ar kuras palīdzību tika noskaidrots, kā didaktiskās spēles veicina bērnu izpratni par ģeometriskajām formām. Uz pētījuma jautājumu var atbildēt, ka 3-4 gadus vecus bērnus veiksmīgi var ieinteresēt darboties ar didaktiskās spēles, lai uzlabotu matemātiskās prasmes, izmantojot dažādus stāstus, nodarbības ārā dabā un laukumā, salīdzinot no mājām atnestos priekšmetus. Ar atbilstošu didaktisko spēļu palīdzību iespējams uzlabot prasmi atpazīt ģeometriskās figūras (riņķis, trijstūris), atrast tās apkārtējā vidē un no tām veidot vienkāršus sižetus plaknē. Atslēgas vārdi: matemātisko priekšstatu sekmēšana, didaktiskās spēles, 3-4 gadīgi bērni. Kvalifikācijas darba apjoms: 33 lapaspuse, 5 tabulas, 13 attēli, 23 izmantoti literatūras avoti . Author of the work: Liga Alksne Supervisor: Dr. paed. Dagnija Vigule The title of the qualification work: Didactic games for 3-4 year olds to promote mathematical skills. The purpose of the qualification work: in practice test the possibilities of didactic games to promote the mathematical skills of 3-4 year olds. The research question: how to get children interested in didactic games? The work consists of two parts: theoretical and empirical. The theoretical part deals with the findings of psychologists and educators on the mathematical skills of 3-4 year old children and their acquisition, age-specific features of the study, didactic games to promote mathematical skills. The empirical part of the thesis describes the research, which included a practical investigation to find out how didactic games promote children's understanding of geometric shapes. The research question can be answered that 3-4 year old children can be successfully engaged in didactic games to improve their mathematical skills through different stories, outdoor and playground activities, comparing objects brought from home. Appropriate didactic games can be used to improve the ability to recognise geometric shapes (circle, triangle), find them in the environment and use them to connect shapes in the plane. Key words: mathematical awareness, didactic games, 3-4 year olds. The amount of work: 33 pages, 5 tables, 13 pictures, 23 references.