Rotaļnodarbību izmantošana 1,5-3 gadus vecu bērnu adaptācijas procesa nodrošināšanai pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Slišāne, Vita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Vita Slišāne Darba nosaukums: Rotaļnodarbību izmantošana 1,5-3 gadus vecu bērnu adaptācijas procesa nodrošināšanai pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma mērķis: Izpētīt rotaļnodarbību ietekmi uz bērniem, adaptācijas periodā, uzsākot pirmskolas izglītības iestādi. Izpētīt, vai rotaļnodarbības sekmē 1,5 – 3 gadus vecu bērnu adaptāciju pirmsskolā. Pētījuma saturs: Pētījumā apkopota informācija par bērnu attīstības līmeņiem un adaptāciju. Praktiski pielietotas 6 rotaļnodarbības, to laikā un pēc tām tika novērota bērnu uzvedība. Apkopoti dati par bērnu pirms un pēc adaptācijas perioda. Adaptācijas periods ilga 2 mēnešus jeb 60 dienas. Kas ietvēra septembra, oktobra mēnešus. Iegūtie rezultāti: Pētījumā iegūtie rezultāti liecina par to, ka rotaļnodarbības var sekmēt bērnu adaptācijas procesu. Tas arī norāda, ka rotaļnodarbībām ir jābūt saturiskam un jēgpilnām. Darba apjoms: darbs sastāv no 42. lpp. Darbā izmantoti 7 attēli, 10 tabulas, 27 literatūras avoti. Author: Vita Slisane Title: The use of play lessons to ensure the adaptation process of 1.5-3-year-old children in a preschool educational institution. The purpose of the study: To study the impact of play lessons on children, during the adaptation period, starting a preschool educational institution. To investigate whether play lessons contribute to the adaptation of 1.5-3 year old children to preschool. Contents of study: The study gathers information about children's development levels and adaptation period. 6 play lessons were practically applied, children's behavior was observed during and after them. Collected data about the child before and after the adaptation period. The adaptation period lasted 2 months or 60 days. Which included the months of September, October. Obtained results: The results in the study show that play activities can contribute to the adaptation process of children. It also indicates that play lessons must be substantive and meaningful. Work volume: the work consists of 42 pages. The work uses 7 images, 10 table, 27 literature sources. Keywords: adaptation, play lessons, preschool, 1st age stage.