• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rotaļnodarbību izmantošana 1,5-3 gadus vecu bērnu adaptācijas procesa nodrošināšanai pirmsskolas izglītības iestādē

Thumbnail
View/Open
299-99055-Slisane_Vita_vs21162.pdf (798.3Kb)
Author
Slišāne, Vita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autors: Vita Slišāne Darba nosaukums: Rotaļnodarbību izmantošana 1,5-3 gadus vecu bērnu adaptācijas procesa nodrošināšanai pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma mērķis: Izpētīt rotaļnodarbību ietekmi uz bērniem, adaptācijas periodā, uzsākot pirmskolas izglītības iestādi. Izpētīt, vai rotaļnodarbības sekmē 1,5 – 3 gadus vecu bērnu adaptāciju pirmsskolā. Pētījuma saturs: Pētījumā apkopota informācija par bērnu attīstības līmeņiem un adaptāciju. Praktiski pielietotas 6 rotaļnodarbības, to laikā un pēc tām tika novērota bērnu uzvedība. Apkopoti dati par bērnu pirms un pēc adaptācijas perioda. Adaptācijas periods ilga 2 mēnešus jeb 60 dienas. Kas ietvēra septembra, oktobra mēnešus. Iegūtie rezultāti: Pētījumā iegūtie rezultāti liecina par to, ka rotaļnodarbības var sekmēt bērnu adaptācijas procesu. Tas arī norāda, ka rotaļnodarbībām ir jābūt saturiskam un jēgpilnām. Darba apjoms: darbs sastāv no 42. lpp. Darbā izmantoti 7 attēli, 10 tabulas, 27 literatūras avoti.
 
Author: Vita Slisane Title: The use of play lessons to ensure the adaptation process of 1.5-3-year-old children in a preschool educational institution. The purpose of the study: To study the impact of play lessons on children, during the adaptation period, starting a preschool educational institution. To investigate whether play lessons contribute to the adaptation of 1.5-3 year old children to preschool. Contents of study: The study gathers information about children's development levels and adaptation period. 6 play lessons were practically applied, children's behavior was observed during and after them. Collected data about the child before and after the adaptation period. The adaptation period lasted 2 months or 60 days. Which included the months of September, October. Obtained results: The results in the study show that play activities can contribute to the adaptation process of children. It also indicates that play lessons must be substantive and meaningful. Work volume: the work consists of 42 pages. The work uses 7 images, 10 table, 27 literature sources. Keywords: adaptation, play lessons, preschool, 1st age stage.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67987
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV