• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

1,5 - 3 gadus vecu bērnu sociālā adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē, izmantojot kustību rotaļas

Thumbnail
View/Open
299-99061-Kulbarde_Zane_zk20041.pdf (1.318Mb)
Author
Kūlbārde, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darbs: 1,5 – 3 gadus vecu bērnu sociālā adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē, izmantojot kustību rotaļas. Autore: Zane Kūlbārde Darba vadītājs: Dr. Paed., doc. Līga Āboltiņa Pētījuma mērķis: praktiski un teorētiski izpētīt 1,5 – 3 gadus vecu bērnu sociālo adaptāciju pirmsskolas izglītības iestādē, izmantojot kustību rotaļas. Darbā tika pētīts kā kustību rotaļas ietekmē bērnu sociālo adaptāciju. Darba uzdevumi: 1.Izzināt teorētiskās nostādnes par 1,5 – 3 gadus vecu bērnu sociālo adaptāciju. 2.Sniegt 1,5 – 3 gadus vecu bērnu pedagoģiski psiholoģisko raksturojumu. 3.Apzināt 1,5 – 3 gadus vecu bērnu sociālās adaptēšanās kritērijus. 4.Izzināt teorētiskās nostādnes par kustību rotaļu, to raksturojumu. 5.Veikt izmēģinājuma darbību 1,5 – 3 gadus vecu bērnu adaptācijas sekmēšanā. 6.Analizēt iegūtos rezultātus. 7.Izstrādāt secinājumus un priekšlikumus. Darba gaitā veikts empīriskais pētījums, kurā tika pētīta kustību rotaļu kopas ietekme uz bērnu sociālo adaptēšanos. Atslēgas vārdi: Kustība, adaptācija, rotaļa, socializēšanās. Kvalifikācijas darba apjoms: 36 lpp.
 
Qualification work: The social adaptation of 1,5 to 3 year olds in preschool education institutions by using movement-play. Author: Zane Kūlbārde Scientific supervisor: Dr. paed., associate profesor Līga Āboltiņa The purpose of the study: to practically and theoretically investigate the social adaptation of 1,5 to 3 year olds children in preschool education institutions by using movement - play. The work investigated how movement - play affects children's social adaptation. Work assignments: 1.Learn the theoretical positions on the social adaptation of 1,5 to 3 year olds children. 2.To provide a pedagogical and psychological description of 1,5 to 3 year olds children. 3.Identify the social adaptation criteria of 1,5 to 3 year olds children. 4.Learn the theoretical principles of movement - play, their characteristics. 5.To carry out a trial activity in promoting the adaptation of 1,5 to 3 year olds children. 6.Analyze the obtained results. 7.Develop conclusions and proposals. In the course of the work, an empirical study was conducted in which the influence of a set of movement toys on children's social adaptation was studied. Key words: Movement, adaptation, play, socialization. Volume of qualification work: 36 pages.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67990
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV