1,5 - 3 gadus vecu bērnu sociālā adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē, izmantojot kustību rotaļas
Author
Kūlbārde, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs: 1,5 – 3 gadus vecu bērnu sociālā adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē, izmantojot kustību rotaļas. Autore: Zane Kūlbārde Darba vadītājs: Dr. Paed., doc. Līga Āboltiņa Pētījuma mērķis: praktiski un teorētiski izpētīt 1,5 – 3 gadus vecu bērnu sociālo adaptāciju pirmsskolas izglītības iestādē, izmantojot kustību rotaļas. Darbā tika pētīts kā kustību rotaļas ietekmē bērnu sociālo adaptāciju. Darba uzdevumi: 1.Izzināt teorētiskās nostādnes par 1,5 – 3 gadus vecu bērnu sociālo adaptāciju. 2.Sniegt 1,5 – 3 gadus vecu bērnu pedagoģiski psiholoģisko raksturojumu. 3.Apzināt 1,5 – 3 gadus vecu bērnu sociālās adaptēšanās kritērijus. 4.Izzināt teorētiskās nostādnes par kustību rotaļu, to raksturojumu. 5.Veikt izmēģinājuma darbību 1,5 – 3 gadus vecu bērnu adaptācijas sekmēšanā. 6.Analizēt iegūtos rezultātus. 7.Izstrādāt secinājumus un priekšlikumus. Darba gaitā veikts empīriskais pētījums, kurā tika pētīta kustību rotaļu kopas ietekme uz bērnu sociālo adaptēšanos. Atslēgas vārdi: Kustība, adaptācija, rotaļa, socializēšanās. Kvalifikācijas darba apjoms: 36 lpp. Qualification work: The social adaptation of 1,5 to 3 year olds in preschool education institutions by using movement-play. Author: Zane Kūlbārde Scientific supervisor: Dr. paed., associate profesor Līga Āboltiņa The purpose of the study: to practically and theoretically investigate the social adaptation of 1,5 to 3 year olds children in preschool education institutions by using movement - play. The work investigated how movement - play affects children's social adaptation. Work assignments: 1.Learn the theoretical positions on the social adaptation of 1,5 to 3 year olds children. 2.To provide a pedagogical and psychological description of 1,5 to 3 year olds children. 3.Identify the social adaptation criteria of 1,5 to 3 year olds children. 4.Learn the theoretical principles of movement - play, their characteristics. 5.To carry out a trial activity in promoting the adaptation of 1,5 to 3 year olds children. 6.Analyze the obtained results. 7.Develop conclusions and proposals. In the course of the work, an empirical study was conducted in which the influence of a set of movement toys on children's social adaptation was studied. Key words: Movement, adaptation, play, socialization. Volume of qualification work: 36 pages.