• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Valodas un satura integrēta apguve pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-99082-Liepina_Eva_el21126.pdf (743.5Kb)
Author
Liepiņa, Eva
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Eglīte, Inese
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba autors un nosaukums: Eva Liepiņa, “Valodas un satura integrēta apguve pirmsskolā”. Darba mērķis – izpētīt vai ar integrētu pieeju latviešu valodas apguvē izmantojot matemātikas mācību jomu ir iespēja veicināt matemātikas mācību jomas apguvi 1. pirmsskolas izglītības posmā. Teorētiskajā daļā aprakstīta valodas un matemātikas mācību jomas integrēta apguve 1. pirmsskolas izglītības posmā. Empīriskajā daļā izstrādāts didaktiskais materiāls matemātikas apguvei un tas īstenots praksē. Kvalifikācijas darbs sastāv no: 30 lpp, 1. attēla, 4. tabulām, izmantotas 37 bibliogrāfiskās vienības. Atslēgas vārdi: integrēta satura apguve, matemātikas mācību joma, 1. pirmsskolas izglītības posms, mazākumtautību izglītojamie.
 
Qualification paper author and title: Eva Liepina, "Language and Content Integrated Learning in Early Childhood Education." The aim of the qualification paper is to explore whether the integrated approach in teaching Latvian language can enhance the acquisition of mathematical skills in the first stage of early childhood education. The theoretical part describes the language and mathematics integrated learning in the first stage of early childhood education. The empirical part involves the development of didactic materials for the acquisition of mathematical skills and their implementation in practice. The qualification paper consists of 30 pages, 1 image. 4 tables, The study used 37 bibliographic units. Keywords: integrated learning, mathematics education, first stage of early childhood education, minority students.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67996
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV