• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Brīvdabas pedagoģijas iespējas 3 gadus vecu bērnu saziņas prasmju sekmēšanā

Thumbnail
View/Open
299-99087-Gailisa_Sigita_sg21095.pdf (3.052Mb)
Author
Gailiša, Sigita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba tēma “Brīvdabas pedagoģijas iespējas 3 gadus vecu bērnu saziņas prasmju sekmēšanā”. Darba autore Sigita Gailiša, darba vadītāja Dr. paed. Līga Āboltiņa. Kvalifikācijas darba mērķis ir izpētīt teorētisko literatūru saistībā ar saziņas prasmi un teorētiski izzināt brīvdabas pedagoģijas būtību, saskatīt iespējas brīvdabas pedagoģijā sekmēt saziņas prasmi. Kā arī veikt pētījumu, lai apzinātu brīvdabas pedagoģijas iespējas 3 gadu vecu bērnu saziņas prasmju sekmēšanā. Kvalifikācijas darba pirmajā nodaļā autore sniedz īsu, teorētisku ieskatu 3 gadus vecu bērnu prasmē sazināties, sākumā atklājot saziņas būtību, kā arī balstoties uz pirmsskolas izglītības vadlīnijām, tiek izvirzīti saziņas kritēriji empīriskajam pētījumam. Otrajā nodaļā tiek izklāstīta brīvdabas pedagoģijas būtība, kā arī konstatētas paralēles starp brīvdabas pedagoģiju un saziņu. Trešajā nodaļā ir atspoguļota empīriskā pētījuma norises gaita, atklāti sākotnējā un atkārtotā novērojuma rezultāti, izklāstīta izmēģinājuma darbības norise kā arī veikta iegūto rezultātu analīze. Veicot empīriskā pētījuma analīzi autore spēj atbildēt uz pētījumā izvirzīto pētniecisko jautājumu – brīvdabas pedagoģijā organizētas mērķtiecīgas aktivitātes daudzveidīgos veidos sekmē saziņas prasmes pilnveidošanu 3 gadu vecumā. Var apgalvot, ka brīvdabas pedagoģijas aspekti atstāj pozitīvu ietekmi uz saziņas kvalitāti, gan pieaugušā, gan bērnu organizētās aktivitātēs, bērni atbild uz jautājumiem, uzdod tos, sarunājas ar vienaudžiem, risina konfliktsituācijas, sarunājas ar pieaugušo. Analizējot atkārtotā novērojuma rezultātus ir redzami uzlabojumi bērnu saziņas prasmes kvalitātē. Kvalifikācijas darbs sastāv no 3 nodaļām, 8 apakšnodaļām, 16 attēliem, 6 tabulām, 26 literatūras un avotu vienībām, 4 pielikumiem, kopējā darba apjoms 61 lpp. Atslēgas vārdi: brīvdabas pedagoģija, saziņa, saruna, daba.
 
The topic of the qualification work “Opportunities of outdoor pedagogy to promote communication skills of 3 year old children”. The author of the paper Sigita Gailiša, supervisor Dr. paed. up Līga Āboltiņa. The purpose of the qualification work is to study the theoretical literature related to communication skills and to theoretically learn the essence of outdoor pedagogy, to see the possibilities of promoting communication skills. As well as conducting a study to identify the possibilities of outdoor pedagogy in promoting the communication skills of 3 year old children. In the first chapter of the qualification work, the author provides a short, theoretical insight into the communication skills of 3 year old children, revealing the nature of communication as well as based on the preschool education guidelines, are raised the communication criteria for the empirical study. In the second chapter, the essence of outdoor pedagogy is presented, as well as parallels between outdoor pedagogy and communication are established. In the third chapter, the progress of the empirical research is reflected, the results of the initial and repeated observation are revealed, the course of the trial operation is presented, as well as the analysis of the obtained results is carried out. By analyzing the empirical research, the author is able to answer the research question raised in the study – purposeful activities organized in outdoor pedagogy contribute to the improvement of communication skills at the age of 3 in various ways. It can be argued that aspects of outdoor pedagogy have a positive impact on the quality of communication, both in activities organized by adults and children, children answer questions, ask them, talk with peers, resolve conflict situations, talk with an adult. Analyzing the results of the repeated observation, improvements in the quality of children’s communication skills are visible. The qualification thesis consists of 3 chapters, 8 subsections, 16 images, 6 tables, 26 units of literature and sources, 4 appendices, the total volume of the work is 61 pages. Keywords: outdoor pedagogy, communication, conversation, nature.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67997
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV