5-7 gadīgu bērnu lēkšanas veidu apguves sekmēšana rotaļās
Author
Štauere, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore ir Evita Štauere. Kvalifikācijas darba tēma ir 5-7 gadīgu bērnu lekšanas veidu apguves sekmēšana rotaļās. Darbā tiek pētīta lēkšanas veidu apguves sekmēšana 5-7 gadīgiem bērniem rotaļās. Kvalifikācijas darba mērķis ir analizēt un pētīt 5 - 7 gadīgu bērnu lekšanas veidu apguves sekmēšanas iespējas dažādos rotaļu veidos. Lai realizētu mērķi, darbam bija vairāki uzdevumi: 1. Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorijas par lekšanas veidiem, to apguvi un sekmēšanas iespējām 5 -7 gadīgiem bērniem rotaļās. 2. Pētīt rotaļu nozīmi un lekšanas veidu apguvi 5 -7 gadīgiem bērniem. 3. Izstrādāt ieteikumus pedagogiem lekšanas veidu apguves sekmēšanai. Pirmajā nodaļā tika analizētas autoru atziņas par 5-7 gadīgu bērnu attīstību problēmas skatījumā, vecumposmu raksturojums, kustību, pamatkustību nozīmīgums bērna attīstībā, lēkšana, lēkšanas veidi un to apguves sekmēšana rotaļās. Balstoties uz teoriju, otrajā nodaļā tika pētīti un analizēti lēkšanas veidi, to apguves veicināšana rotaļās. Apkopojot iegūtos datus, tika secināts, kuri no lēkšanas veidiem bērniem padodas vislabāk, kurus no lēkšanas veidiem vēl ir nepieciešams apgūt dažādās rotaļās, lai nostiprinātu lēkšanas prasmes. Kvalifikācijas darba apjoms: 46.lpp. Darbā ievietotas 2 tabulas, 6 attēli, 51 literatūras un citu avotu saraksts. Atslēgas vārdi: kustības, pamatkustības, lēkšana, pirmsskola, rotaļas. The author of the work is Evita Stauere. The topic of the qualification work is the types of jumping for 5-7 year old children promoting learning through play. The work investigates the promotion of learning of jumping for 5-7-year-old children in games. The aim of the qualification work is to analyze and study the possibilities of promoting the learning of 5 - 7-year-old children's jumping skills in different types of games. To realize the goal, the work had several tasks: 1. To analyze the theories of pedagogy and psychology scientists about the types of jumping, their learning and the possibilities of promotion for 5-7 year old children in games. 2. To study the importance of play and the learning of jumping for 5-7 year old children. 3. Develop recommendations for educators to promote the learning of jumping methods. In the first chapter, the authors' knowledge about the development of 5-7-year-old children was analyzed from the perspective of the problem, the characteristics of age stages, the importance of movements, basic movements in the child's development, jumping, types of jumping and promoting their learning in games. Based on the theory, the second chapter studied and analyzed the types of jumping, promoting their learning in games. By summarizing the obtained data, it was concluded which of the types of jumping the children do best, which of the types of jumping still need to be learned in various games in order to strengthen jumping skills. Scope of qualification work: page 46, 2 tables, 6 images, a list of 51 literature and other sources are placed in the work. Key words: movements, basic movements, jumping, preschool, games.