Izpratnes veidošana par rudens cikla tradīcijām pirmsskolas 3. vecumposmā
Author
Grauziņa, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Laura Grauziņa Darba nosaukums: Izpratnes veidošana par rudens cikla tradīcijām pirmsskolas 3.vecumposmā. Zin. Vadītāja: Docētāja Dr. paed. Gunta Siliņa- Jasjukeviča Darba mērķis: Veikt teorētisko un empīrisko izpēti par izpratnes veidošanos rudens cikla tradīcijām pirmsskolas 3. vecumposmā. Darba apjoms: 56 lapas puses, 2 nodaļas, 8 apakšnodaļas, 11 attēli, 2 tabulas, 20 literatūras avoti, 3 pielikumi. Kvalifikācijas teorētiskajā daļā raksturotas rudens svētku, konkrētāk, Miķeļu un Mārtiņu tradīcijas, kultūras izpratnes veicināšana pirmsskolā. Kvalifikācijas darba praktiskajā daļā tika veikts empīrisks pētījums par izpratnes veidošanu par rudens cikla tradīcijām, strādājot ar bērniem. 3. vecumposma bērnu izpratne tika novērtēta, analizējot bērnu zīmējumus un atgriezenisko saiti, veicot interviju - uzdodot uzvedinošus jautājumus. Pētījumā tika secināts, ka gadskārtu svētku svinēšana, iepazīstināšana ar latviešu tautas tradīcijām, tradicionālā kultūra sekmē bērnu kultūrizpratnes veidošanos. Pats pamats ir ģimene un skolotājs turpina iepazīstināt un attīstīt bērnu zināšanas, prasmes un izpratni par tradicionālo kultūru, iesaistot bērnus dažādās praktiskās aktivitātēs svētku tradīciju ietvaros. Atslēgvārdi: Pirmsskolas 3.posms, bērnu kultūras izpratne, rudens cikla tradīcijas, svētki. Author: Laura Grauziņa. Title: Promoting awarness of the traditions of the autumn cycle in preeschool age stage 3. Scientific Supervisor: Prof. Dr. Gunta Siliņa- Jasjukeviča Aim of the thesis: 55 pages, 2 chapters, 8 subchapters, 11 figures, 2 tables, 20 references, 1 appendix. The theoretical part of the qualification describes the traditions of autumn festivals, more specifically, Miķeļdiena and Mārtiņi, promotion of cultural awareness in pre-school. In the practical part of the qualification, an empirical study was carried out on raising awareness of the traditions of the autumn cycle when working with children. Children’s understanding was assessed by analysing children’s drawings and feedback, and by conducting an interview – asking probing questions. The study concluded that celebrating annual festivals, introducing Latvian folk traditions and traditional culture contribute to the development of children’s cultural awareness. The family is the foundation and the teacher continues to introduce and develop children’s knowledge, skills and understanding of traditional culture by involving children in various practical activities within the framework of festive traditions. Keywords: pre-school, cultural awareness of children, autumn cycle traditions, festivals.