4-5 gadus vecu bērnu radošuma veicināšana matemātikas mācību jomā
Author
Muceniece, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: “4-5 gadu vecu bērnu radošuma veicināšana matemātikas mācību jomā”. Darba autore: Madara Muceniece. Darba vadītājs: docētājs, Mag. Paed., Jana Buboviča Kvalifikācijas darba mērķis: teorētiski un praktiski izzināt 4 - 5 gadus vecu bērnu radošuma veicināšanu matemātikas mācību jomā. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās daļas un empīriskās, pētījuma daļas. Teorētiskajā daļā tika apkopota un analizēta pedagoģijas un psiholoģijas teorija par radošuma pedagoģisko procesu, veikts 4-5 gadus vecu bērnu vispārīgs raksturojums un analizēti matemātiskie priekšstati. Empīriskajā daļā tika veikta novērošanas metode, izvirzīti kritēriji bērnu radošuma izvērtēšanai pētījuma sākumā un pētījuma beigās, veikts pedagoģiskais process bērnu radošuma veicināšanā, veikti secinājumi. Empīriskajā daļā tiek izvirzīta hipotēze, ka radošumu matemātikas mācību jomā iespējams veicināt tad, ja skolotājs atlasa jēgpilnas matemātikas mācību jomas aktivitātes un paņēmienus un bērniem ir iespēja pašiem radoši izpausties. Darba sastāvā ir 7 apakšnodaļas, 6 attēli, 7 tabulas, ir izmantoti 34 literatūras un citu avotu saraksti, kā arī secinājumi un pielikumi. Darba apjoms 43 lpp, kurā teorija balstīta uz V. Zelmeņa, I. Jurgenas, R. Fišera, R. Bebres, S. Sebres, A. Miltuzes, V. Hibneres un vēl citu autoru atziņām. Atslēgas vārdi: radošums, matemātikas mācību joma, 4-5 gadus veci bērni, pirmsskola. The topic of the qualification work: "Promoting the creativity of 4-5-year-old children in the field of mathematics". Author of the work: Madara Muceniece. Supervisor: lecturer, Master of Pedagogy Jana Bubovich The purpose of the qualification work: to learn theoretically and practically how to promote the creativity of 4-5-year-old children in the field of mathematics. The qualification work consists of two parts - the theoretical part and the empirical, research part. In the theoretical part, the theory of pedagogy and psychology about the pedagogical process of creativity was summarized and analyzed, a general description of 4-5-year-old children was made and mathematical concepts were analyzed. In the empirical part, the observation method was carried out, criteria were set for evaluating children's creativity at the beginning and at the end of the study, the pedagogical process for promoting children's creativity was carried out, and conclusions were drawn. In the empirical part, the hypothesis is put forward that it is possible to promote creativity in the field of mathematics education when the teacher selects meaningful activities and techniques in the field of mathematics education and children have the opportunity to express themselves creatively. The work consists of 6 subsections, 6 pictures, 7 tables, 34 lists of literature and other sources and as well as conclusions and attachement. The volume of the work 43 pages, in which the theory is based on the findings of V. Zelmenis, I. Jurgenas, R. Fischer, R. Bebre, S. Sebre, A. Miltuze, V. Hibner and other authors. Key words: creativity, field of mathematics, 4-5-year-old children, preschool.