Lasītprasmes apguves sekmēšana 5 - 6 gadus veciem bērniem āra vidē
Author
Perina, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Tauriņa, Agrita
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: Lasītprasmes apguves veicināšana 5 – 6 gadus veciem bērniem āra vidē Darba autore: Iveta Perina Darba vadītāja: Dr. paed. Agrita Tauriņa Darba mērķis: Teorētiski un praktiski izpētīt lasītprasmes apguves veicināšanas iespējas āra vidē. Izmantot lasītprasmes apguvi veicinošas aktivitātes āra vidē. Apkopot un analizēt empīriskajā pētījumā iegūtos datus. Darba struktūra: Kvalifikācijas darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Darba teorētiskajā daļā sniegts 5 – 6 gadus vecu bērnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums, lasītprasmes jēdzienu raksturojums, lasītprasmes veidošanās nosacījumi, lasītprasmes apguves process un mācīšanās āra vidē nozīme. Empīriskajā pētījumā ar novērošanas un anketēšanas metodēm veikti pētījumi, veiktas pedagoģiskās izmēģinājuma darbības lasītprasmes veicināšanai āra vidē. Darba apjoms ir 60 lapas. Darbā iekļautas 5 tabulas, 19 attēli (tai skaitā diagrammas) un 1 pielikums. Darbā izmantotas 32 literatūras un avotu vienības. Atslēgvārdi: Lasītprasme, pirmsskola, āra vide, 5 – 6 gadus veci bērni. The theme of the qualification paper: Promotion of reading literacy for 5 - 6 year old children in outdoor environment The author of the paper: Iveta Perina The supervisor of the paper: Dr. paed. Agrita Tauriņa The goal of the paper: Theoretically and practically investigate the opportunities of literacy promotion in outdoor environment; to use literacy-promoting activities in an outdoor environment; to collect and analyse the data obtained in the empirical study. The structure of the paper: The qualification paper consists of a theoretical and an empirical part. The theoretical part presents the pedagogical and psychological characteristics of 5 - 6 year-old children, the characteristics of the notion of literacy, the conditions of the formation of literacy, the process of literacy acquisition and the importance of learning in an outdoor environment. In the empirical study, research was carried out using observation and questionnaire methods, pedagogical trial activities were carried out to promote literacy in outdoor environment. The volume of the paper: 60 pages. The paper includes 5 tables, 19 images (including diagrams) and 1 appendix. The work uses 32 units of literature and other sources. Keywords: Literacy, preschool, outdoor environment, 5 - 6 year old children.