• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ģeometrisko plaknes figūru izzināšanas iespējas apkārtējā vidē pirmsskolas izglītības 2. posmā

Thumbnail
View/Open
299-99115-Gunenkova_Veronika_vt21048.pdf (620.2Kb)
Author
Guņenkova, Veronika
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Berķe, Anita
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Veronikas Gunenkovas kvalifikācijas darba “Ģeometrisko plaknes figūru izzināšanas iespējas apkārtējā vidē pirmsskolas izglītības 2. posmā” mērķis ir izpētīt un izveidot uzdevumu kopu ģeometrisko plaknes figūru izzināšanai pirmsskolas izglītības iestādes apkārtējā vidē. Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā apkopotas pedagogu un psihologu atziņas par matemātisko priekšstatu veidošanos pirmsskolas vecuma bērniem, bērnu vecumposma raksturojumu un matemātisko priekšstatu attīstības iespējas apkārtējā vidē. Empīriskajā daļā piedāvāti uzdevumi ģeometrisko plaknes figūru izzināšanai apkārtējā vidē, veikta uzdevumu aprobācija, veiktās pedagoģiskās darbības apraksts un analīze.
 
Education Stage, “Aims to investigate and develop a set of tasks for exploring geometric plane figures in the environment of preschool educational institutions in the second stage”. The theoretical part of the qualification paper summarizes insights from educators and psychologists regarding the formation of mathematical concepts in children of preschool age, the characteristics of the age group, and the possibilities for the development of mathematical concepts in the surrounding environment. The empirical part includes tasks for exploring geometric plane figures in the environment, task validation, a description of pedagogical activities, and analysis.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68012
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV