5 gadīgu bērnu runas prasmju sekmēšana didaktiskajās spēlēs
Autor
Dovjata, Kristīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Lāce, Ingūna
Datum
2024Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore: Kristīna Dovjata. Kvalifikācijas darba tēma: 5 gadīgu bērnu runas prasmju sekmēšana didaktiskajās spēlēs. Kvalifikācijas darba vadītāja: Dr. Paed. Ingūna Lāce. Pētījuma mērķis: Teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt didaktisko spēļu izvēles un organizācijas nosacījumus piecgadīgo bērnu runas sekmēšanā. Pētījuma saturs: Darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā: pētītas un analizētas gūtās atziņas par piecgadīgu bērnu runas attīstību. Empīriskajā daļā: Tiek izvirzīti kritēriji stāstītprasmē un bērnu pētījuma rezultāti atspoguļoti tabulās un diagrammās gan pedagoģiskā eksperimenta sākumā un beigās. Pedagoģiskā eksperimenta darbība aprakstīta didaktisko spēļu stāstītprasmes iemaņu izmantošanas daļā. Rezultātu apraksts: Pētījuma laikā tika izzināti un analizēti piecgadīgu bērnu attīstības īpatnības. Teorētiski noskaidroti un formulēti piecgadīgo bērnu runas prasmju attīstību raksturojošie kritēriji un rādītāji, kā arī formulēti didaktisko spēļu organizācijas nosacījumi. Empīriski pārbaudīta formulēto spēļu organizācijas nosacījumu ietekme uz piecgadīgu bērnu runas attīstību. Izstrādāti pētījumā pamatoti secinājumi un ieteikumi. Kvalifikācijas darba apjoms: 31 lapaspuses, kas ietver 14 attēlus, 1 tabulu, 6 pielikumus, izmantoti 43 bibliogrāfiskie avoti. Atslēgas vārdi: Bērns, runa, valoda, didaktiskās spēles, pedagogs, attīstība, prasmes. Author of the thesis: Kristīna Dovjata. Topic of the thesis: Promoting speaking skills of 5 – year – old children in didactic games. Thesis Supervisor: Dr. Paed. Ingūna Lāce. Objective of the research: Theoretical clarification and practical testing of the conditions for selecting and organizing didactic games to enhance the speech skills of five-year-old children. Content of the research: The thesis consists of theoretical and empirical parts. Theoretical part: Insights into the development of speech in five-year-old children are researched and analyzed. Empirical part: Criteria for narrative skills are established, and the results of children's research are presented in tables and diagrams, both at the beginning and end of the pedagogical experiment. The pedagogical experiment is described in the section on the use of narrative skills in didactic games. Result description: During the research, the peculiarities of the development of five-year-old children were explored and analyzed. Criteria and indicators characterizing the development of speech skills in five-year-olds were theoretically clarified and formulated, along with the formulation of conditions for organizing didactic games. The impact of empirically tested organizational conditions of games on the development of speech in five-year-old children was examined. Conclusions and recommendations based on the research were developed. Scope of the thesis: 31 pages, including 14 images, 1 table, 6 appendices, with a total of 43 bibliographic sources. Keywords: Child, speech, language, didactic games, educator, development, skills.