Show simple item record

dc.contributor.advisorFreiberga, Inese
dc.contributor.authorStepanova, Inese
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-27T01:06:00Z
dc.date.available2025-05-27T01:06:00Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other99149
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68028
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats : 2- 3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju apguve pedagoģiskajā procesā Darba autore: Inese Stepanova Kvalifikācijas darba mērķis: teorētiski izzināt un empīriski pārbaudīt 2-3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju apguvi pirmsskolas pedagoģiskajā procesā Mērķa īstenošanai tika izvirzīti pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt zinātnisko literatūru, kas saistīta ar 2-3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju apguvi, 2.Empīriski pētīt 2-3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšanu pirmsskolas pedagoģiskajā procesā, 3.Izstrādāt secinājumus. Darbs sastāv no divām daļām: 1.Teorētiskā daļa, 2.Empīriskā daļa. Teorētiskajā daļā: tika analizēta zinātniskā literatūra par pašapkalpošanās prasmju būtību pirmsskolas periodā un 2-3 gadus vecu bērnu attīstības raksturojums pētnieciskā temata kontekstā. Darba autore analizēja un aprakstīja, kādi ir pedagoģiskie nosacījumi, lai pašapkalpošanās prasmju attīstība noritētu pedagoģiskajā procesā. Empīriskajā daļā: tika veikts vērojums par bērnu pašapkalpošanās prasmēm pirms pētījuma uzsākšanas un to raksturojums. Darba autore izvirzīja četras pašapkalpošanās prasmes (ievēro personīgo higiēnu, uzvelk un novelk apģērbu, ievēro galda kultūru, apmeklē labierīcības) un veica pedagoģisko izmēģinājuma darbību, lai šīs prasmes uzlabotu. Pēc pedagoģiskās izmēģinājuma darbības, tika apkopoti rezultāti un izdarīti secinājumi. Kvalifikācijas darbs sastāv no: 43 lapaspusēm, 3 tabulām, 16 attēliem, 8 pielikumiem, 32 izmantotās literatūras. Atslēgas vārdi: pirmsskola, 2-3 gadus veci bērni, pašapkalpošanās prasmes.
dc.description.abstractThe topic of the qualification work: learning self-service skills of 2-3 year old children in the pedagogical process. Work author: Inese Stepanova The purpose of the qualification work: to theoretically find out and empirically check the learning of self-care skills of 2-3-year-old children in the preschool pedagogical process. Research tasks were set for the implementation of the goal: 1. To analyze the scientific literature related to the learning of self-care skills of 2-3 year old children, 2. To empirically study the promotion of self-care skills of 2-3 year old children in the preschool pedagogical process, 3. Develop conclusions. The work consists of two parts: 1.The theoretical part 1.The empirical part In the theoretical part: the empirical part the scientific literature on the nature of self-care skills in the preschool period and the characteristics of the development of 2-3 year old children in the context of the research topic were analysed. The author of the work analysed and described the pedagogical conditions for the development of self-service skills to take place in the pedagogical process. In the empirical part: an observation of children's self-care skills was made before the start of the study and their characteristics. The author of the work identified four self-care skills (observes personal hygiene, puts on and takes off clothes, observes table manners, visits the restrooms) and conducted a pedagogical pilot activity to improve these skills.After the pedagogical pilot activity, the results were collected and conclusions were drawn. The qualification work consists of: 43 pages, 3 tables, 16 images, 8 attachments, 32 used literature. Key words: preschool, 2-3 year old children, self-care skills.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectPirmsskola
dc.subjectPedagoģiskais process
dc.subject2-3 gadus veci bērni
dc.subjectPašapkalpošanās prasmes
dc.title2-3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju apguve pedagoģiskajā procesā
dc.title.alternativeLearning self-service skills of 2-3 year old children in the pedagogical process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record