Show simple item record

dc.contributor.advisorBarone, Inese
dc.contributor.authorDamlica, Sintija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-27T01:06:01Z
dc.date.available2025-05-27T01:06:01Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other99155
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68031
dc.description.abstractDarba autore – Sintija Damlica Darba nosaukums - Adaptācijas sekmēšana 2-3 gadu vecumā pirmsskolas izglītības iestādē. Darba mērķis – Teorētiski izpētīt un praktiski aprakstīt pirmsskolas izglītības iestādes adaptācijas procesu bērniem vecumā no 2-3 gadiem, lai apkopotu visefektīvākās stratēģijas bērnu sociālās mijiedarbības veicināšanai, trauksmes un stresa mazināšanai, kā arī adaptācijas procesa uzlabošanai pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma rezultāti – Aptaujā piedalījās 17 respondenti (2 pedagogi un 15 vecāki). Aptaujas rezultātu kopsavilkums vecākiem - visefektīvākās adaptācijas stratēģijas 2-3 gadus veciem bērniem ir: strukturēta ikdienas rutīna; pazīstamas vides izveide (piemēram rotaļlietas no mājam); emocionālā saikne; noteiktas ekspektācijas un robežas. Aptaujas rezultātu kopsavilkums pedagogiem visefektīvākās adaptācijas stratēģijas 2-3 gadus veciem bērniem ir: - strukturēta ikdienas rutīna; emocionālā saikne; grupas aktivitātes; elastība; noteiktas ekspektācijas un robežas ; bērnu atdalīšana no vecākiem. Darbs sastāv no : 38lpp, 1 tabulas, 20 attēliem un 1.pielikuma. Atslēgas vārdi : Adaptācijas process, bērni 2-3 gadi, efektīvākās stratēģijas, adaptācijas uzlabošana.
dc.description.abstractThe author of the work is Sintija Damlica Job title - Facilitation of adaptation at the age of 2-3 years in a preschool educational institution. The aim of the work – Theoretically and practically described the adaptation process of preschool educational institutions for children aged 2-3 years, in order to summarize the most effective strategies for promoting children's social interaction, reducing anxiety and stress, as well as improving the adaptation process in preschool educational institutions. The results of the study – 17 respondents (2 educators and 15 parents) were found in the survey. Summary of survey results for parents - the most effective adaptation strategies for 2-3 year old children are: structured daily routine; creating a familiar environment (for example, toys from home); emotional connection; certain expectations and limits. Summary of survey results for educators, the most effective adaptation strategies for 2-3-year-old children are: structured daily routine; emotional connection; group activities; flexibility; certain expectations and boundaries; separation of children from their parents. The work consists of: 38 pages, 1 table, 20 pictures and 1. appendix. Key words: Adaptation process, children 2-3 years old, the most effective strategies, improvement of adaptation.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectAdaptācijas process
dc.subjectBērni 2-3 gadi
dc.subjectEfektīvākās stratēģijas
dc.subjectAdaptācijas uzlabošana
dc.titleAdaptācijas sekmēšana 2-3 gadu vecumā pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativeFacilitation of adaptation at the age of 2-3 years in a preschool educational institution
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record