Motivācijas veicināšanas paņēmieni rotaļnodarbībā pirmsskolas vecuma bērniem
Author
Poļakova, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Jeļena Poļakova Darba tēma: motivācijas veicināšanas paņēmieni rotaļnodarbībā pirmsskolas vecuma bērniem. Darba mērķis: pētnieciskā darbā mērķis ir novērot un analizēt bērna motivācijas līmeni, ar kādu motivācijas veidu bērns tiek ieinteresēts, lai pamudinātu bērnu uz darbību. Šī tēma ļoti svarīga un aktuāla gan pedagogiem, gan vecākiem, kas bieži vien sastopas ar problēmu atrast paņēmienus, kuri veicinās bērnu uz darbību. Darba autore cenšas atrast rotaļnodarbības dažādību, kurās piedaloties, bērnam rodas vēlme, interese un izziņa pēc vajadzībām un darbībām, kā arī darbībā bērnam notiek mācīšanās process, apgūstot dažādas prasmes. Autores kvalifikācijas darbā pirmā daļā ir pētīti un analizēti tādu psihologu un zinātnieku kā A.Leontjeva, V,Reņģes, Ļ,Vigotska, R,Baltušītes, Maļickas, K,Mārtinsones, A,Miltuzes un V,Zelmeņa teorijas par motivācijas un motīvu vajadzībām. Autores kvalifikācijas darbā otrā daļā tiek veikts empīriskais pētījums, kur tiek novēroti pirmsskolas vecuma bērni no 4 līdz 5 gadu vecumam. Pēc izstrādātiem kritērijiem, tiek noteikts katra bērna motivācijas līmenis sākumā un beigās. Autors izstrādā dažāda veida rotaļnodarbības, lai veicinātu bērna motivācijas attīstību. Pētījuma beigās tiek atkārtota vērošana, izanalizējot iegūtos rezultātus diagrammās, attēlos, kur ievērojami pacēlies motivācijas līmenis pirmsskolas vecuma bērniem. Atslēgas vārdi: motivācija, motīvs, sadarbība, darbības iemaņas. Kvalifikācijas darbs sastāv no : 40 lappusēm, 6 attēliem, 11 tabulām, 42 informācijas avotiem. Author of the paper: Jelena Poļakova. The topic of the paper: methods of promoting motivation in play activities for preschool children. The purpose of the paper: the research aims to observe and analyze children's motivation level, identifying the types of motivation that engage children and encourage proactive behavior. This topic holds significance for educators and parents grappling with the challenge of motivating children. The author explores diverse play lessons that foster children's desire, interest, and awareness of needs and activities, facilitating a learning process and skill acquisition. In the first part of the author's qualification paper, theories from psychologists and scientists such as Leontjevs, Reņģe, Vigotskis, Baltušīte, Maļicka, Mārtinsone, Miltuze, and Zelmenis regarding motivation and motives are studied and analyzed. The second part of the qualification paper involves an empirical study observing preschool children aged 4 to 5. The author, using developed criteria, determines the level of motivation at the beginning and end of each child's participation. Various play lessons are designed to promote the development of children's motivation. The study concludes with a reevaluation, presenting results through diagrams and pictures, demonstrating an increased level of motivation in preschool children. Keywords: motivation, motive, cooperation, action skills. The qualification paper consists of 40 pages, 6 images, 11 tables, 42 sources of information.