Muzikālās rotaļas loma 3-4 gadīgu bērnu runas attīstības sekmēšanā
Author
Griškeviča, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Brice, Baiba
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: Muzikālās rotaļas loma 3-4 gadīgu bērnu runas attīstības sekmēšanā. Darba mērķis: Teorētiski izzināt zinātniskos avotus, un veikt pētījumus par muzikālas rotaļas ietekmi uz bērnu runu vecumā no 3 līdz 4 gadiem. Pētāmais jautājums: Vai muzikālās rotaļas sekmē runas attīstību 3-4 gadīgu bērniem? Pētījuma metodes: 1.Teorētiskās zinātnes literatūras izpēte un analīze. 2.Novērošana un pedagoģisks izmēģinājums. 3.Strukturēta aptauja. Darba teorētiskajā daļā autore pētīja un salīdzināja latviešu un ārzemju zinātnieku atziņas par bērnu runu, mūziku un muzikālām rotaļām. Darba empīriskajā daļā izanalizēta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, kura tika veikta ar bērniem vecumā no 3-4 gadiem Jelgavas valstspilsētas pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādē “X”, kuras laikā bija izmantotas dažādas muzikālās rotaļas ar mērķi sekmēt bērnu runu. Pētījumā tika apkopoti un salīdzināti bērnu runas rezultāti pedagoģiskajā izmēģinājuma sākumā un beigās. Tika veikti secinājumi. Lai uzzinātu citu pirmsskolas skolotāju domas par 3-4 gadīgu bērnu runu un muzikālās rotaļas ietekmi uz to, kā arī izstrādātu priekšlikumus, autore izveidoja aptauju. Izmēģinājuma pētījumā piedalījās 10 bērni. Aptaujā piedalījās 31 pirmsskolas skolotājs. Kvalifikācijas darba apjoms ir 63 lpp., ietver 4 tabulas, 14 attēlus, 43 izmantotos literatūras avotus, 3 pielikumus. Atslēgas vārdi: runa, bērns, rotaļa, mūzika, attīstība, skolotājs. Topic of the qualification paper: Musical play role to 3-4 year old children in speech development. Research goal: Theoretically and empirically find out if musical play is developing speech to 3-4 year old children. Research question: Does musical play developing speech in 3-4 year old children? Research methods used: 1.Theoretical analysis. 2.Observation and pedagogical trial. 3. Structured survey. In the theoretical part of the paper, the author analyzes and compare findings of Latvian and foreign scientists on children's speech, music and musical play. The empirical part of the paper analyzes a pedagogical trial conducted with children aged 3-4 years in the municipal preschool educational institution "X" in Jelgava city. During pedagogical trial various musical plays were used with the purpose of promoting children's speech. The results of children's speech at the beginning and at the end of the pedagogical trial were summarised and compared. Conclusions were drawn. To find out what other preschool teacher’s think about 3-4 year old children speech and how musical play affects children’s speech, the author designed a questionnaire. Suggestions for preschool teachers were drawn. 10 children took part in the observation and pedagogical trial. 31 preschool teachers participated in the survey. The qualification paper consist of 63 pages, 4 tables, 14 pictures, 43 references and 3 attachments. Key words: speech, child, play, music, development, teacher.