• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pedagoģiskais process pirmsskolā adaptācijas periodā 1,5 - 2 gadīgiem bērniem

Thumbnail
View/Open
299-99226-Bucina_Dace_bd21017.pdf (1021.Kb)
Author
Bučiņa, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba tēma: Pedagoģiskais process pirmsskolā adaptācijas periodā 1,5 - 2 gadīgiem bērniem Darba Autors: Dace Bučiņa Darba vadītājs: Inga Stangaine Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski noskaidrot 1,5-2 gadu vecu bērnu adaptāciju veicinošus pedagoģiskos procesus. Darba pirmā daļa: Autore izpētījusi dažādu psihologu un pedagogu teorētiskās atziņas un zinātnisko literatūru par adaptācijas periodu, bērnu vecumposma raksturīgajām iezīmēm, kā arī pedagoģisko procesu adaptācijas periodā. Darba otrā daļa: Empīriskajā daļā autore veikusi praktisku pētījumu par pedagoģisko procesu adaptācijas periodā. Sākotnēji novērojot bērnus, izveidojusi kritēriju tabulu pēc kuras noskaidrot bērnu adaptēšanās līmeni, pētījuma sākumā un beigās. Izveidojusi aptaujas anketu vecākiem pētījuma sākumā, kā arī pētījuma beigās, lai noskaidrotu bērnu uzvedību un novērojumus mājās no vecāku puses, anketu rezultāti tiek atspoguļoti stabiņu diagrammās. Ikdienā, autore ieviesusi, balstoties uz teorijas analīzes iegūtajām atziņām, pedagoģiskos paņēmienus adaptācijas veicināšanai, kas rezultējās ar sekmīgu adaptācijas procesu bērniem. Pētījuma rezultāti ir apstiprinājuši pētījumā izvirzīto mērķi, un ir noskaidroti pedagoģiskajā procesā izmantojamās aktivitātes, kā piemēram, ar dažādu rituālu, skaitāmpantu, rotaļu palīdzību tiek sekmēta bērna adaptācija, bērni grupā jutās piederīgi un labi, izveidojušās savstarpēji labas attiecības ar pedagogu un grupas bērniem, bērni uz iestādi nāk ar prieku. Atslēgas vārdi: Pedagoģiskais process, adaptācija, pirmsskola, agrīnais vecums Darba apjoms: Darba kopējais lappušu skaits -50 , tabulas -6 , attēli - 8, avoti - 37,pielikums - 1
 
Subject of qualification work: pedagogical process in pre-school adaptation period for 1.5 - 2 year olds At work author: Dace Bucina Labor leader: Inge Stangaine Objec-tive of the study: to clarify theoretically and practically the pedagogical processes contributing to the adaptation of children aged 1.5-2 years. First part of the work: The author has examined theoretical knowledge and scientific literatu-re of various psychologists and educators regarding the period of adaptation, the characteristics of the child age stage, as well as the pedagogical process during the adaptation period. Sec-ond part of the work: in the empirical part, the author carried out a practical study on the pedagogi-cal process during the adaptation period. When initially observing children, a criteria table has been developed by which to determine the level of adaptation of children, at the beginning and at the end of the study. Having created a questionnaire for parents at the start of the study, as well as at the end of the study to find out children's behavior and observations at home from parents, the results of the questionnaires are reflected in column charts. On a daily ba-sis, the author has introduced, based on the findings of theory analysis, pedagogical techniques to promote adaptation, which resulted in successful adaptation process for children. The results of the study have confirmed the objective of the study and the activities to be used in the pedagogical process have been clarified, for example, through various rituals, census verses, play, the adaptation of the child, the children in the group feeling relevant and well, the development of a good relationship with the teacher and the children of the group, the children coming to the institution with pleasure Keywords: pedagogical process, adaptation, preschool, early age Work size: Total number of pages in the job - 50, tables - 6, pictures - 8, sources -37, at-tachment - 1
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68045
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV