Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorKriščune, Jolanta
dc.contributor.authorJāņkalne, Baiba
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-27T01:06:04Z
dc.date.available2025-05-27T01:06:04Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other99253
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68049
dc.description.abstractBakalaura darba temats: “Runas veicināšanas paņēmieni 1. posma bērniem pirmsskolā dienas ritā”. Darba autors: Baiba Jāņkalne Darba mērķis ir teorētiski izzināt un praktiski pētīt 1,5 -3 gadus vecu bērnu efektīvākās runas apguves pilnveidošanas metodes un tās integrēt pirmskolas dienas ritā. Teorētiskajā daļā tiek apkopoti pašmāju un ārzemju pedagogu, psihologu, logopēdu pētījumi un atziņas par bērnu runas attīstības gaitu 1. posmā. Analizēti tās veicināšanas efektīvākie paņēmieni caur dažādām darbībām dienas ritā. Empīriskā pētījuma laikā tika plānotas un realizētas dažādas runas attīstošas aktivitātes ar mērķi, veicināt bērnu runas attīstību. Pētījumā iesaistītajiem bērniem tika pilnveidotas vecumposmam apgūstamās runas prasmes, kas apstiprina pētījuma jautājumu, ka efektīva runas apguve pirmā posma bērniem notiks tad, ja pedagogs organizēs jēgpilnas un daudzveidīgas rotaļnodarbības, kurās būs iekļauti skaitāmpanti ar un bez kustībām, mērķtiecīgi tiks izvēlētas dažādas aktivitātes visas dienas garumā atbilstoši vecumposma likumsakarībām un runas apguves prasmēm. Darbs sastāv no ievada, 2 nodaļām, secinājumiem, priekšlikumiem, izmantotās literatūras 48 avotiem un 10 pielikumiem. Darbā ir iekļautas 3 tabulas, 25 attēli. Darba apjoms 60 lpp. Atslēgas vārdi: vārds, runa, runas prasmes, attīstība, rotaļa, pirmsskola, 1.posms.
dc.description.abstractThe subject of Bachelor's work: “Speech development techniques for toddlers in pre-school in the daily routine”. Author of the work: Baiba Jāņkalne The aim of the work is to theoretically and practically study the most effective methods of speech development in children aged 1.5-3 years and to integrate them into the pre-school daily routine. The theoretical part summarises the research and findings of local and foreign educators, psychologists and speech therapists on children's speech development in Stage 1, and analyses the most effective ways of promoting it through various activities during the day. During the empirical study, various speech-enhancing activities were planned and implemented to promote children's speech development. The children in the study developed age-appropriate speech skills, which supports the research question that effective speech development in children in the Stage 1 will occur if the teacher organises meaningful and varied play activities that include numeracy with and without movement, purposeful selection of activities throughout the day, according to age-appropriate patterns and speech skills. The work consists of introduction, 2 chapters, conclusions, proposals, 48 sources of the literature used and 10 annexes. The work includes 3 tables, 25 images. Work volume 60 pages. Keywords: word, speech, speech skills, development, play, Stage 1.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectvārds
dc.subjectruna
dc.subjectrunas prasmes
dc.subjectattīstība
dc.subjectrotaļa
dc.titleRunas veicināšanas paņēmieni 1.posma bērniem pirmsskolā dienas ritā
dc.title.alternativeSpeech development techniques for toddlers in pre-school in the daily routine
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige