Kustību rotaļu izmantošana 6 gadīgu bērnu vārdu krājumu pilnveidošanai pirmsskolā
Autor
Kaktiņa, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Eglīte, Inese
Datum
2024Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba autore: Anete Kaktiņa Bakalaura darba temats: “Kustību rotaļu izmantošana 6 gadīgu bērnu vārdu krājuma pilnveidošanai pirmsskolā”. Darba mērķis: Analizēt un izpētīt 6 gadīgu bērnu vārdu krājuma pilnveidošanas iespējas, izmantojot kustību rotaļas. Ievadā noteikta pētījuma aktualitāte. Teorētiskajā daļā tiek analizētas latviešu un ārzemju psihologu, pedagogu atziņas par runas un valodas likumsakarībām un to, kā kustību rotaļa sekmē 6 gadīgu bērnu valodas attīstību pirmsskolā. Tika analizēta kustību rotaļu izmantošanas nozīme bērnu valodas attīstībā un vārdu krājuma pilnveidošanā. Balstoties uz teorijā iegūtajām atziņām, praktiskajā daļā veikts empīriskais pētījums par bērnu vārdu krājumu pilnveidošanas iespējām izmantojot kustību rotaļas. Pētījumā secināts, ka kustību rotaļa ir tikai viens no rotaļas veidiem ar kura palīdzību bērniem pilnveidot vārdu krājumu caur kustību. Kustību aktivitātes uzlabo zināšanu apguvi, tās ieteicams izmantot visās mācību jomās, arī valodas apguvē un pilnveidē. Kustību rotaļu laikā tiek pilnveidota fiziskā attīstība, disciplīna, uzlabojas prāta spējas, valoda, vārdu krājums u.c. prasmes. Pētījumā apstiprinās izvirzītais jautājums – kustību rotaļa pilnveido 6 gadīgu bērnu vārdu krājumu kustību rotaļu laikā pirmsskolā. Bakalaura darbs sastāv no: 55 lappusēm, tajā skaitā 4 tabulām, 9 attēliem, 49 literatūras avotiem. Author of bachelor thesis: Anete Kaktiņa Bachelor thesis: 'The use of movement games to improve the vocabulary of 6-year-old children in preschool' Aim: To analyse and investigate the possibilities of vocabulary development for 6 year old children through movement games. The introduction defines the relevance of the study. The theoretical part analyses the findings of Latvian and foreign psychologists, pedagogues on the regularities of speech and language and how movement play contributes to the language development of 6-year-old children in pre-school. The importance of the use of movement play in children's language development and vocabulary development is analysed. Based on the theoretical findings, the practical part of the study includes an empirical investigation of the possibilities of developing children's vocabulary through movement play. The study concludes that movement play is only one form of play through which children can develop their vocabulary through movement. Movement activities enhance learning and are recommended for all areas of learning, including language learning and development. Movement play improves physical development, discipline, mental abilities, language, vocabulary and other skills. The study confirms the hypothesis that movement play improves vocabulary of 6 year old children during movement play in preschool. The bachelor thesis consists of: 54 pages, including 4 tables, 9 figures, 49 references