Vides saudzēšanas priekštatu veidošana rotaļnodarbībās dabaszinātņu mācību jomā 4 - 5 gadīgiem bērniem
Author
Melne, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Tatjana Melne. Bakalaura darba nosaukums: Vides saudzēšanas priekšstatu veidošana rotaļnodarbībās dabaszinātņu mācību jomā 3-4 gadus veciem bērniem. Bakalaura darbu vadīja: Lektore Mg sc.edu Agita Klempere – Sipjagina. Bakalaura darba mērķis: Teorētiski apzināt un praktiski izpētīt iespējas dabaszinātņu jomas rotaļnodarbībās veidot vides saudzēšanas priekšstatus 4 - 5 gadus veciem bērniem. Teorētiskajā daļā tika izpētīta vides saudzēšanas jēdziena būtība. Tika noskaidrots, ka pirmsskolas periods ir labākais laiks vides saudzēšanas priekšstatu veidošanai. Autore izpētīja rotaļnodarbību būtību pirmsskolā un vides saudzēšanas priekšstatu veidošanas iespējas dabaszinātņu mācību jomā. Pētījuma empīriskajā daļā tika izvirzīti trīs kritēriji vides saudzēšanas priekšstatu veidošanai – piedalās apkārtējās vides sakopšanā, šķiro atkritumus un atpazīst videi draudzīgas uzvedības preču marķējumus. Mērķa sasniegšanai tika izplānotas, un novadītas četras rotaļnodarbības, organizētas sarunas, piedāvātas didaktiskās spēles un pedagoga paraugs. Atbildot uz pētījumā izvirzīto jautājumu, tiek secināts, ka ir iespējams bērniem veidot vides saudzēšanas priekšstatus dabaszinātņu mācību jomas rotaļnodarbībās. Bakalaura darba uzbūve: darbam ir 65 lappuses, 7 attēli, 17 tabulas, 55 bibliogrāfiskā saraksta vienības un 8 pielikumi. Atslēgas vārdi: vides saudzēšana, dabaszinātnes, priekšstati, rotaļnodarbības. Author of the bachelor paper: Tatjana Melne. The name of the bachelor paper: Creating ideas about environmental protection in play lessons in the field of natural sciences for 3-4 year old children. The supervisor of the bachelor paper: Lecturer Mg sc.edu Agita Klempere – Sipjagina. The aim of the bachelor paper: Realize theoretical base and explore practical options for creating ideas about environmental protection in play lessons in the field of natural sciences for 3-4 year old children. In the theoretic part of work was researched the concept of environmental protection. Was found out that preschool is the best time for creating ideas about environmental protection. Author found out concept of play lessons and options for creating ideas about environmental protection in the field of natural sciences. In the empirical part of the study was raised three criteria’s for creating ideas about environmental protection: participates in cleaning up the environment, sort waste and recognize environmentally friendly product labels. To achieve the goal, four play lessons were planned and conducted, organized conversations, didactic games and teacher as an example. Answering the question raised in the study, it is concluded that there is possible to create ideas about environmental protection in play lessons in the field of natural sciences. Structure of the bachelor paper: 65 pages, 7 pictures, 17 tables, 55 items of the bibliographic list and 8 appendices. Keywords: environmental protection, natural sciences, ideas, play lessons.