Show simple item record

dc.contributor.advisorHelmane, Ineta
dc.contributor.authorMurjāne, Kristīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-27T01:06:06Z
dc.date.available2025-05-27T01:06:06Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other99323
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68058
dc.description.abstractDarba autors: Kristīne Murjāne Darba tēma: Skolēnu matemātisko prasmju apguves veicināša integrētā matemātikas un sporta saturā 4. klasē. Pētījuma mērķis: pētīt skolēnu matemātisko prasmju apguves veicināšanu integrētā matemātikas un sporta jomā un apkopot ieteikumus matemātisko prasmju apguvei integrētā matemātikas un sporta saturā 4. klasei. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Darba teorētiskajā daļā tika apkopota un analizēta dažādu autoru literatūra par skolēnu matemātisko prasmju attīstīšanu sākumskolā, par integrētu mācību procesu un par matemātikas prasmju integrēšanu matemātikas un sporta jomā. Analizējot atlasīto literatūru tika secināts, ka: •Matemātisko prasmju attīstības pamatā ir pēctecības veidošana – pamatprasmju apgūšana, to pilnveidošana un tikai tad šo prasmju pielietošana kompleksās situācijās. •Integrētās mācības jebkurā jomā palīdz kvalitatīvāk apgūt nepieciešamās prasmes, skolēni spēj ievērot saistību starp apgūstamajām prasmēm un to pielietošanu dažādās jomās. •Sporta un matemātikas jomu integrēšana jau šobrīd ir aktuāla daudzās valstīs, un tas liecina, ka tā tiešām sniedz gaidītos rezultātus – matemātisko prasmju apguve uzlabojas, palielinās skolēnu motivācija un vēlme piedalīties mācību procesā. Darba empīriskajā daļā tika izmantotas pedagoģiskā procesa novērošanas metode, pedagoģiskā izmēģinājuma metode un daļēji strukturēta intervija, lai iegūtu informāciju par pedagogu pieredzi integrējot matemātikas un sporta jomu. Šī darba ietvaros tika izgatavoti materiāli, lai attīstītu skolēnu matemātiskās prasmes iekļaujot mācību stundās sporta aktivitātes. Pētījuma laikā apstiprinājās izvirzītais jautājums, par skolēnu matemātisko prasmju attīstīšanu matemātikas un sporta jomā. Skolēnu prasmes uzlabojās salīdzinot divu klašu rezultātus pētījuma sākumā un beigās. Bakalaura darbs sastāv 54 lappusēm, 6 tabulām, 7 attēliem, 42 zinātniskajiem avotiem. Atslēgas vārdi: matemātiskās prasmes, sports, satura integrācija, matemātikas un sporta joma.
dc.description.abstractAuthor: Kristīne Murjāne Theme: Encourangment of students’ mathematical skill aquisition in the integrated content of mathematics and sport in the 4th grade. Aim of the research: study the promotion of mathematical skills for pupils in an integrated field of mathematics and sport and collect recommendations for mathematical skills in integrated mathematical and sports content for Grade 4. Bachelor consists of two parts – theoretical and practical part. The theoretical part of the work collected and analysed the literature of different authors on the development of mathematical skills of pupils in primary school, on an integrated learning process and on mathematical skills integration in mathematics and sport. An analysis of the selected literature concluded that: •The development of mathematical skills is based on the development of succession – acquisition of basic skills, improvement thereof and only then application of these skills in complex situations. •Integrated learning in any field helps to acquire the necessary skills more qualitatively, students can follow the relationship between the skills they acquire and their application in different fields. •Integration of sport and mathematics is already in place in many countries, indicating that it really delivers the expected results – mathematical skills acquisition is improving, motivation of pupils is increasing and the desire to participate in the learning process is increasing. The empirical part of the work used the pedagogical process observation technique, the pedagogical trial technique, and a semi-structured interview to gather information about teachers' experience in integrating the mathematics and sports fields. As part of this work, materials were made to develop students' mathematical skills by including sports activities in their lessons. During the study, the issue of developing mathematical skills in mathematics and sport was confirmed. Students' skills improved by comparing the results of two classes at the beginning and end of the study. The Bachelor consists of 54 pages, 6 tables and 7 images, 42 sources of literature are used. Keywords: Mathematical skills, sports, content integration, mathematic and sport
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectMatemātiskās prasmes
dc.subjectsports
dc.subjectsatura integrācija
dc.subjectmatemātikas un sporta joma
dc.titleSkolēnu matemātisko prasmju apguves veicināšana integrētā matemātikas un sporta saturā 4. klasē
dc.title.alternativeEncouragment of students' mathematical skill acquisition in the integrated content of mathematics and sport in the 4th grade
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record