Rīgas pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogu labklājības un darba samaksas raksturojums 2004./2005.m.g.-2010./2011.m.g.
Autor
Bulude, Annija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Kaire, Laimdota
Datum
2012Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Labklājība ir kompleksa un komplicēta kategorija, kuru raksturo liels elementu kopums. Tā atspoguļo indivīda vajadzību – materiālo un nemateriālo – apmierināšanas pakāpi. Darba samaksa ir viens no būtiskākajiem faktoriem, kas ietekmē indivīda labklājību.
Darba mērķis ir praktiski pārbaudot un teorētiski izzinot, sniegt ieskatu pirmskolas izglītības iestāžu pedagogu labklājības un darba samaksas problemātikā Rīgā 2004./2005.m.g. – 2010./2011.m.g.
Bakalaura darbā ir piecas daļas. Pirmajā daļā sniegts labklājības teorētiskais apskats. Otrajā daļā tiek aplūkots darba samaksas jēdziens, tā būtība. Trešajā nodaļā tiek raksturota un analizēta izpētes grupa – pirmskolas izglītības iestāžu un darbinieku skaita un sastāva raksturojums. Ceturtajā daļā tiek sniegts Rīgas pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogu labklājības raksturojums. Piektajā nodaļā tiek analizēta un pētīta Rīgas pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogu darba samaksa. Balstoties uz pētījuma rezultātiem, tika izdarīti secinājumi un izvirzīti priekšlikumi.
Bakalaura darba apjoms ir 61 lpp, 2 tabulas, 31 attēls.
Bakalaura darba izstrādāšanai ir izmantoti 36 literatūras avoti.
Atslēgvārdi – labklājība, darba samaksa, pirmsskolas pedagogi. Well-being is a complex and complicated category which is characterized by a large set of elements. It reflects the degree to which the needs of an individual – tangible and intangible – are satisfied. Wages are one of the major factors that affect individual’s well-being.
The aim of this paper is to provide insight into the problems of well-being and wages of preschool teachers in Riga 2004/2005–2010/2011 school years by theoretical investigation and practical verification.
Thesis consists of five sections. The first section provides a theoretical framework for well-being. The notion of wages, its essence are analyzed in the second section. The third section describes and analyzes the group of research – it gives the description of preschool educational institutions, description of personnel and number of employees in preschool educational institutions. The characterization of well-being of preschool teachers is given in the fourth section. The fifth section analyzes and studies the wages of preschool teachers in Riga. There are conclusions and suggestions made based on the results of this research.
There are 61 pages, 2 tables, 31 images in this thesis.
There are 36 literature items used in this research.
Key words – well-being, wages, preschool teachers.