Vārdu krājumu paplašināšana 5-6 gadus veciem bērniem pedagoģiskajā procesa
Autor
Horina, Nataļja
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Vilka, Ilze
Datum
2024Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Vārdu krājuma paplašināšana 5-6 gadus veciem bērniem ir būtiska valodas attīstības sastāvdaļa. Šajā vecumposmā bērni ir aktīvi ieinteresēti pasaulē un gatavi apgūt jaunus vārdus. Dažādas metodes un aktivitātes var palīdzēt šajā procesā, padarot to aizraujošu un izglītojošu. 5-6 gadu vecumā bērniem pētījuma tika piedāvātas didaktiskās spēles, kuras veicina vārdu krājuma paplašināšanu, attīstību un sociālo mijiedarbību. Pētījuma mērķis: izpētīt un noteikt vārdu krājuma paplašināšanas iespējas pedagoģiskajā procesā 5-6 gadus veciem bērniem. Pētījuma jautājums: Kādas metodes un aktivitātes pedagoģiskajā procesā vislabāk veicina vārdu krājuma paplašināšanu 5-6 gadus veciem bērniem? Pētījuma rezultāti liecina, ka šīs spēles ir veiksmīgs līdzeklis valodas attīstības veicināšanā bērniem šajā vecumā. Analīze rāda pozitīvas tendences vārdu krājuma paplašināšanā un kvalitātes uzlabošanā, veicinot pozitīvu attieksmi pret valodu mācību. Vocabulary expansion for 5-6-year-old children is a crucial component of language development. During this age range, children are actively interested in the world and ready to acquire new words. Various methods and activities can assist in this process, making it both engaging and educational. In the study, educational games were offered to children aged 5-6, aiming to promote vocabulary expansion, development, and social interaction. The research objective was to explore and determine opportunities for expanding vocabulary in the pedagogical process for 5-6-year-old children. Research question: What methods and activities in the pedagogical process are most effective in expanding the vocabulary of 5-6-year-old children? The results of the study indicate that these games are a successful tool in promoting language development for children in this age group. The analysis shows positive trends in expanding vocabulary and improving quality, fostering a positive attitude towards language learning.