Agresīva uzvedība pedagoģiskajā procesā 3.klases skolēnu izpausmē
Автор
Neimanis, Kristaps
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Mihno, Linda
Дата
2024Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba nosaukums: Agresīva uzvedība pedagoģiskajā procesā 3.klašu skolēnu izpausmē Bakalaura darba autors: Kristaps Neimanis Bakalaura darba mērķis: Pētīt 3.klašu skolēnu agresijas izpausmes veidus un aprobēt metodes to novēršanai. Darbā ir veikts teorētiskais pētījums ar secinājumiem par 3.klašu skolēnu vecumposma raksturojumu un tā rakstura īpašībām. Kā arī pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorijas apskats par agresiju. Tiek apskatīti tādi jēdzieni kā: agresiju veidi, tipi, klasifikatori, iedalījumiem pēc iedarbības. Tiek minēti tādi jēdzieni kā: “Mobings”, “Bulings”, “Kiberhuligānisms”. Pētījuma daļā tiek aprakstīts pētījums par 3.klašu skolēnu savstarpējām attiecībām, agresiju izpausmēm un to mazināšanas, novēršanas iespējām. Šajā daļā iekļauts: bāzes raksturojums, datu apstrāde pirms un pēc pētījuma, pedagoģiskā darbība, lai mazinātu agresivitāti klasē. Bakalaura darba apraksts: 33 lpp., 11 attēli, 2 tabulas, 16 bibliogrāfiskā saraksta skaita vienības, 1 pielikums. Atslēgas vārdi: agresija, agresijas novēršana, sadarbība, pedagoģija. Aggressive behavior in the pedagogical process in the expression of Grade 3 pupils Author of bachelor thesis: Kristaps Neimanis The purpose of the Bachelor's thesis: to study forms of aggression among Grade 3 students and to create methods to prevent them. A theoretical study has been carried out with conclusions on the characteristics and nature of the of pupils in grades 3, as well as a literature overview of the theory of pedagogy and psychology on aggression. The following topics have been reviewed: types of aggression, classifiers, breakdown by effect of aggression. Concepts such as: “mobbing,” “Bullying,” “Cyberhooliganism” are mentioned. The study part describes a study on the relationship between class 3 pupils, expressions of aggression and their mitigation, prevention options. This part includes: baseline characterization, pre - and post-study data processing, pedagogical activity to reduce classroom aggressiveness. Description of the Bachelor's thesis: 33 pp., 11 images, 2 tables, 16 bibliography count units, 1 attachment. Keywords: aggression, prevention of aggression, cooperation, pedagogy.