• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skolēnu pašvadītais mācību process 4.klasēs

Thumbnail
Открыть
299-99402-Damula_Inese_id19064.pdf (1.639Mb)
Автор
Damula, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Дата
2024
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Bakalaura darba “Skolēnu pašvadīts mācību process 4. klasēs” autore Inese Damula darbu izstrādāja patstāvīgi laika posmā no 2023.gada 17. februāra līdz 2023. gada 21. novembrim, profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmas “Sākumizglītības skolotājs” ietvaros. Bakalaura darba pētījuma mērķis ir novērtēt 4. klases skolēnu pašvadītas mācīšanās prasmes un izstrādāt ieteikumus pašvadīta mācību procesa pilnveidei. Bakalaura darba teorētiskajā daļā autore, balstoties uz jaunākajiem pētījumiem un pieejamo zinātnisko, psiholoģisko un pedagoģisko literatūru, analizē jēdzienu pašvadīts mācību process, tā pazīmes, kurā definēti pašvadītas mācīšanās posmi, kas ataino kvalitatīvu pašvadītu mācību procesu. Skaidro tā aktualitāti šobrīd un ietekmi uz mācīšanas un mācīšanās procesu 4.klasēs pilnveidotajā izglītības pieejā. Bakalaura darba empīriskajā daļā autore analizē iegūtos datus no skolēnu aptaujām par pašvadītu mācīšanos skolā, tos apkopo secinājumu veidā, lai izveidotu ieteikumus pašvadīta mācību procesa pilnveidei. Bakalaura darbā secināts, ka skolēni daļēji saprot, cik nozīmīgs ir pašvadīts mācību process. Vērojamas izmaiņas tās kvalitatīvā un jēgpilnā īstenošanā. Ir nepieciešami ieteikumi šīs prasmei uzlabošanai, jo pašvadīts mācību process ir būtisks aspekts kompetenču izglītības pieejā. Pašvadīts mācību process ietekmē skolēnu spējas un prasmi strādāt patstāvīgi, izvirzot konkrētus uzdevumus iecerēto mērķu sasniegšanā un ceļā uz jaunām zināšanām un prasmēm. Pašvadītas mācīšanās prasmes jātrenē visu laiku. Tās jātrenē visās mācību jomās, lai treniņu rezultātā skolēns spētu kvalitatīvi izmantot domāšanas procesus, pārvaldot savu rīcību un emocijas. Skolēniem jārada vide, kurā tiktu veicināta pašvadīta mācīšanās. Bakalaura darba teorētiskajā daļā sniegta informācija par to, kas ir pašvadīts mācību process, pazīmes, kas to raksturo, pašvadīta mācību procesa posmi, pašvadītas mācīšanās aktualitāte šobrīd, pašvadīta mācīšanās 4.klasēs Empīriskā daļā apkopoti un analizēti elektroniskās aptaujās iegūtie dati, veikti secinājumi, kā arī izstrādāti ieteikumi pašvadīta mācību procesa pilnveidei. Atslēgvārdi: pašvadīts mācību process, pašvadīta mācīšanās, kompetence, kompetenču pieeja, caurviju prasmes. Bakalaura darbs satur: 66 lapas, 1 pielikumu, 2 tabulas, 26 attēlus, bibliogrāfiskā saraksta vienību skaits 50.
 
The author of the bachelor's thesis "Students' self-directed learning process in 4th grades" Inese Damula developed the thesis independently in the period from February 17, 2023 to November 21, 2023, within the framework of the bachelor's study program of professional higher education "Elementary Education Teacher". The aim of the work study is to assess students' self-directed learning skills and develop recommendations for improving the self-directed learning process. In the first part of the paper, the author analyzes the concept of a self-directed learning process, based on the latest research and available literature, defines the criteria that characterize a quality self-directed learning process and characterizes its current relevance. In the second part of the work, the author analyzes the obtained data and summarizes the conclusions in order to make recommendations. The bachelor's thesis concluded that students partially understand the importance of a self-directed learning process. Recommendations for improving this skill are needed, as self-directed learning is an essential aspect of the competence education approach. A self-directed learning process affects students' abilities and skills to work independently, setting specific tasks in achieving the intended goals and on the way to new knowledge and skills. Self-directed learning skills must be trained all the time in all learning areas, so that as a result, the student will be able to use thinking processes in a quality way, managing his actions and emotions. Students should create an environment that promotes self-directed learning. The first part of the bachelor's thesis provides information about what is a self-directed learning process, the indicators that characterize it and its current relevance. The practical part summarizes and analyzes the results of the electronic survey, as well as developed recommendations for improving the self-directed learning process. Key words: self-directed learning process, self-directed learning, competence approach, cross-cutting skills. The bachelor thesis contains: 66 pages, 1 appendices, 2 tables, 26 images, the number of items in the bibliographic list is 50.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68074
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV