• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Komunikācijas stratēģiju saistība ar apmierinātību pāru attiecībās

Thumbnail
Öffnen
299-99835-Kreile_Kristine_kk19143.pdf (550.3Kb)
Autor
Kreile, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Plaude-Demidova, Alla
Datum
2024
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Pētījuma mērķis šajā darbā bija izpētīt saistību starp disfunkcionālu un funkcionālu komunikācijas stratēģiju izmantošanu attiecībās un to saistību ar apmierinātību tajās. Pētījuma izlase sastāv no 840 respondentiem. Bakalaura darbā tiek izmantotas divas aptaujas: Apmierinātības ar partnerattiecībām un Komunikācijas paternu aptauja. Pētījuma rezultāti apstiprina, ka funkcionālo jeb konstruktīvās komunikācijas stratēģiju izmantošana attiecībās pozitīvi saistās ar apmierinātību ar pāru attiecībām, bet disfunkcionālo jeb partnera pieprasoša/paša attālināšanās un paša pieprasoša/partnera attālināšanās komunikācijas stratēģijas negatīvi saistās ar apmierinātību ar pāru attiecībām. Statistiskā regresijas analīze atklāja, ka apmierinātību ar attiecībām vislabāk šajā izlasē prognozē konstruktīvas komunikācijas izmantošana attiecībās – jo vairāk savstarpējā mijiedarbībā tiek izmantota konstruktīva komunikācija, kā piemēram, sadarbība, uzklausīšana, sapratne, abpusēja diskusija, abpusēja dalīšanās, jo indivīdi ir apmierinātāki ar attiecībām.
 
The aim of this study was to examine associations between the use of functional and dysfunctional communication patterns and relationship satisfaction. The sample of this study consists of 840 individuals. Two surveys have been used in this Bachelor’s Paper: The Comprehensive Marital Satisfaction Scale and the Communication Patterns Questionnaire. The results of this survey confirms that the use of the functional or constructive communication positively is associated with relationship satisfaction, but dysfunctional or partner-demand//self-withdraw, and self-demand/partner-withdraw communication patterns negatively is associated with relationship satisfaction. The regression analyses revealed that within this study, constructive communication is the best predictor for relationship satisfaction – the more partners during their interactions use such constructive communication as mutual understanding, mutual discussion, mutual expression, mutual negotiations, and reconciliation, the more satisfied they are with the relationships.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68096
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

Verwandte Dokumente

Anzeige der Dokumente mit ähnlichem Titel, Autor, Urheber und Thema.

  • Uzņēmuma “International Wellness Centre Balans” ārējās komunikācijas analīze 

    Borovika, Simona (Latvijas Universitāte, 2016)
    Bakalaura darba tēma ir “Uzņēmuma “International Wellness Centre Balans” ārējās komunikācijas analīze”. Darba mērķis, pamatojoties uz teoriju, noskaidrot kādi ārējās komunikācijas līdzekļi ir visietekmējošākie daudzu ...
  • 4-5gadīgu bērnu komunikācijas prasmju attīstīšana sižeta lomu rotaļās 

    Eriņa, Maruta (Latvijas Universitāte, 2018)
    Maģistra darba temats ir „4-5 gadīgu bērnu komunikācijas prasmju attīstīšana sižeta lomu rotaļās”. Maģistra darba mērķis ir veikt komunikācijas procesa izpēti pirmsskolas izglītības iestādes pedagoģiskajā procesā, veidojot ...
  • Starpkultūru komunikācija: "Latvijas Starptautiskās skolas" piemērs 

    Pole, Madara (Latvijas Universitāte, 2018)
    Bakalaura darba “Starpkultūru komunikācija: “Latvijas Starptautiskās skolas piemērs”” mērķis ir noskaidrot, kādas starpkultūru komunikācijas prasmes un kompetences piemīt Latvijas Starptautiskās skolas darbībā iesaistītajiem, ...

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV