Show simple item record

dc.contributor.advisorAusters, Ivars
dc.contributor.authorOlups, Rihards
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-27T01:06:14Z
dc.date.available2025-05-27T01:06:14Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other99842
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68099
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija novērtēt dzimumatšķirības izejas atrašanā virtuālā 3D labirintā, kā arī dzimumu praiminga ietekmi uz sniegumu. Pētījumā piedalījās 82 dalībnieki, no kuriem četri izstājās labirinta fāzē. Atlikušie 78 dalībnieki vecumā no 18 līdz 69 gadiem (M = 33,7) pilnībā pabeidza dalību eksperimentā. Rezultātos tika iekļautas 42 sievietes un 36 vīrieši. Dalībnieki saņēma nejaušinātas dzimuma praiminga instrukcijas, tādējādi izveidojot četras dzimumu-praiminga grupas. Labirints tika izveidots The Landmarks / Unity platformā. Pētījuma rezultāti sakrita ar agrākos pētījumos novēroto, parādot statistiski nozīmīgi labāku sniegumu vīriešiem, kā arī snieguma pasliktināšanās saistību ar vecumu. Tomēr netika apstiprinātas hipotēzes par praiminga ietekmi sieviešu un vīriešu grupās, ko var skaidrot ar samērā nelielu izlasi pēc dalījuma grupās un netiešo praimingu.
dc.description.abstractThe aim of this thesis was to evaluate gender differences when navigating a virtual 3D maze, as well as the effect of gender priming on the performance. In total, 82 participants participated in the study, four withdrawing during the maze phase. The remaining 78 participants, ranging in age from 18 to 69 years (M = 33.7), fully completed their participation in the experiment. The final results included 42 women and 36 men. Participants received randomized gender priming instructions, thus creating four gender-priming groups. The maze was created in The Landmarks / Unity platform. The results of the study were consistent with those observed in earlier studies, demonstrating statistically significant better performance in men, as well as a decline in performance with age. However, the hypotheses about the effect of priming in the female and male groups were not confirmed, which can be explained by the relatively small sample size after the grouping and the indirect priming used.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjecttelpiskā domāšana
dc.subjectkognitīvās kartes
dc.subjectindividuālās atšķirības
dc.subjectdzimumatšķirības
dc.subjectstereotipu praimings
dc.titleDzimuma praiminga ietekme uz navigāciju virtuālā 3D labirintā
dc.title.alternativeEffects of Gender Priming on Virtual 3D Maze Navigation
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record