Seppälä Stockmann pieprasījuma stimulēšanas matemātiskā modelēšana
Author
Zadorožnaja, Ludmila
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šķiltere, Daina
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats ir „Seppälä Stockmann pieprasījuma stimulēšanas matemātiskā modelēšana”. Bakalaura darba mērķis ir izskatīt preču realizācijas stimulēšanas un cenu pazeminājuma (markdown) būtību un svarīgākus matemātiskus modeļus, ka arī aplūkot to pielietojuma iespējas praksē uz veikala Seppälä Stockmann piemēra. Darbs sastāv no trim nodaļām, kurās tiek izskatīta preču realizācijas stimulēšanas un cenu pazeminājuma būtība, pielietojuma iemesli, kritēriji un rezultāti, ka arī tiek pielietoti matemātiskie modeļi izdevīguma analīzei. Darba izstrādes procesā tika secināts, ka efektīvi izmantojot esošo uzņēmuma informāciju par klientu pirktspēju un tendencēm, var noteikt tādu cenu un atlaižu shēmu sezonas laikā, kurš palielinās uzņēmuma ieņēmumus līdz 25%. Darba apjoms ir 70 lappuses. Darbs ir uzrakstīts latviešu valodā, un tajā iekļautas 23 tabulas un 19 attēli.
Atslēgvārdi: preču realizācijas stimulēšana, nocenojums, atlaižu shēma, determinēts modelis, stohastiskais modelis The research topic of bachelor thesis is “Mathematical modeling of Seppälä Stockmann sales promotion”. The aim of the thesis is to explore sales promotion and markdown principles and mathematical models in connection with Seppälä Stockmann pricing strategy. Three chapters include the review of core markdown and sales promotion mathematical models, which would provide basis for analyzing temporal and spatial price patterns of subsequent markdowns, as well as the results of mathematical price and markdown programming for Seppälä Stockmann retailer. The thesis contains 70 pages, 23 tables and 19 pictures.
Keywords: sales promotion, markdown, deterministic markdown model, stochastic markdown model, demand