Inteliģentu aģentu izveide spēlēm, izmantojot mašīnmācīšanos
Author
Lazarevs, Arturs
Co-author
Latvijas Universitāte. Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte
Advisor
Aparin, Sergei
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Mākslīgais intelekts jau vairākus gadus pamazām iekļaujas mūsu ikdienā, ar katru gadu attīstoties arvien vairāk un paplašinot savu funkcionalitāti. Sākotnēji tas tika izveidots, lai uzlauztu militārās šifrēšanas iekārtas, un tagad tas palīdz mums ar navigāciju un ikdienas problēmām. Sākotnēji neviens nevarēja iedomāties mākslīgā intelekta izmantošanu izklaidei, tam bija ļoti šaurs fokuss un maza elastība. Mūsdienās, veidojot spēles, tās tiek izmantotas visur, lai atdzīvinātu spēles gaitu. Mans projekts ir atsevišķs spēļu aģents (NPC), kura pamatā ir lēmumu koks. Tas var kalpot kā pamata veidne spēļu mājdzīvnieku uzvedībai ar iespēju pievienot nepieciešamo funkcionalitāti. Artificial intelligence has been gradually entering our everyday life for several years, developing more and more every year and expanding its functionality. Originally created to crack military encryption machines, it now helps us with navigation and everyday problems. Initially, no one could imagine using artificial intelligence for entertainment, it had a very narrow focus and little flexibility. These days, when creating games, they are used everywhere to bring gameplay to life. My project is a standalone game agent (NPC) based on a decision tree. It can serve as a basic template for the behavior of game pets with the option to add the necessary functionality.