• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Inteliģentu aģentu izveide spēlēm, izmantojot mašīnmācīšanos

Thumbnail
View/Open
302-106034-Lazarevs_Arturs_al22105.pdf (2.396Mb)
Author
Lazarevs, Arturs
Co-author
Latvijas Universitāte. Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte
Advisor
Aparin, Sergei
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Mākslīgais intelekts jau vairākus gadus pamazām iekļaujas mūsu ikdienā, ar katru gadu attīstoties arvien vairāk un paplašinot savu funkcionalitāti. Sākotnēji tas tika izveidots, lai uzlauztu militārās šifrēšanas iekārtas, un tagad tas palīdz mums ar navigāciju un ikdienas problēmām. Sākotnēji neviens nevarēja iedomāties mākslīgā intelekta izmantošanu izklaidei, tam bija ļoti šaurs fokuss un maza elastība. Mūsdienās, veidojot spēles, tās tiek izmantotas visur, lai atdzīvinātu spēles gaitu. Mans projekts ir atsevišķs spēļu aģents (NPC), kura pamatā ir lēmumu koks. Tas var kalpot kā pamata veidne spēļu mājdzīvnieku uzvedībai ar iespēju pievienot nepieciešamo funkcionalitāti.
 
Artificial intelligence has been gradually entering our everyday life for several years, developing more and more every year and expanding its functionality. Originally created to crack military encryption machines, it now helps us with navigation and everyday problems. Initially, no one could imagine using artificial intelligence for entertainment, it had a very narrow focus and little flexibility. These days, when creating games, they are used everywhere to bring gameplay to life. My project is a standalone game agent (NPC) based on a decision tree. It can serve as a basic template for the behavior of game pets with the option to add the necessary functionality.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68162
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [6025]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV