SIA PATA Timber tēls kā daļa no uzņēmuma reputācijas - klientu vērtējums
Author
Auziņa, Arta
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Latkovska, Inga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “SIA PATA Timber tēls kā daļa no uzņēmuma reputācijas – klientu vērtējums” mērķis ir noskaidrot, kā SIA PATA Timber klientu raksturotais tēls kā daļa no reputācijas ietekmējošajiem faktoriem, ietekmē uzņēmuma reputāciju. Teorētiskajā daļā apkopota informācija par Everta Rodžersa Difūzijas teoriju, korporatīvās reputācijas veidojošajiem faktoriem, tai skaitā, klientu vērtējumu, kas pamatots Četru tēlu dzīves ciklu dimensiju modelī. Tika arī apskatīti tādi korporatīvās komunikācijas instrumenti kā sabiedriskās attiecības un mārketings, tuvāk pievirzoties e-pasta mārketingam, ņemot vērā, ka tas ir empīriskās daļas būtisks instruments. Lai sasniegtu rezultātus, pētījumā tika lietotas kvalitatīvās un kvalitatīvās primārāo datu ieguves metodes, izmantojot tādus instrumentus kā e-pastu satura kvantitatīvo kontentanalīzi, aptauju un trīs intervijas. Aptauja veidota ar mērķi noskaidrot Latvijas mēroga B2C klientu segmenta viedokli par uzņēmuma kvalitāti un vērtībām, savukārt intervijas sniedz pamatojumu no uzņēmuma puses, papildinot aptaujā un kontentanalīzē novērotās komunikācijas rezultātus. Galu galā tika gūts priekšstats, kā klientu vērtējums kā daļa no reputācijas atspoguļo uzņēmuma reputāciju. Ņemot vērā pētījuma rezultātus, nākas secināt, ka kopumā klientu atgriezeniskā saite sniedz vairāk pozitīvu vērtējumu un uzņēmuma identitāte ir caurspīdīga, kas lielā mērā ir, pateicoties pārdomātas korporatīvās komunikācijas stratēģijas izveidošanai un izmantošanai. Taču, vērtējums nav viennozīmīgs, un, kā jau mainīgā pasaulē, darba specifika pieprasa piedomāt pie atsevišķām uzņēmuma darbības nišām, lai dinamiskais fenomens – reputācija – arī turpmāk paliktu pozitīvs. The goal of the bachelor's “SIA PATA Timber’s Image as Part of Company's Reputation – Costumer Assessment” is to find out how the factors influencing the reputation of SIA PATA Timber as part of it affect the company's reputation. The theoretical part gathers information about Evert Rogers' Diffusion Theory, factors forming corporate reputation, including customer evaluation, which is based on the “Four-dimensional life cycle of image” model. Also look at corporate communication tools like public relations and marketing, more precisely, e-mail marketing, because it is also an empirical part of the tool. The study used both qualitative and quantitative methods of primary data collection using tools such as quantitative content analysis of email content, survey and three interviews to achieve the results. The survey was designed to find out the opinion of the Latvian B2C customer segment about the company's quality and values, while the interview provides evidence from the company's side, supplementing the results of the communication and content analysis observed in the survey. After all, both the opinion obtained and the customer's rating reflect the company's reputation. Based on the study's findings, customer reviews offer positive evaluations of the company's identity and transparency, which is largely possible thanks to the creation and use of a well-thought-out corporate communication strategy. However, the assessment is not clear-cut, and as in the changing world, the specifics of work require paying attention to certain niches of the company's activity, so that dynamic phenomena - reputation - will continue to remain positive.