Influenceru komunikācija un pārliecināšanas stratēģijas sociālajā medijā “Instagram”: interneta veikala “About You” piemērs
Author
Jurkeviča, Kristija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Skolmeistere, Velta
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Influenceru komunikācija un pārliecināšanas stratēģijas sociālajā medijā “Instagram”: interneta veikala “About You” piemērs” mērķis ir izprast un analizēt pārliecināšanas stratēģijas un komunikācijas formātus, ko influenceri izmanto patērētāju izvēļu un pirkumu lēmumu veidošanā sociālajā medijā “Instagram”. Darba teorētiskā daļā tiek skaidrots sociālo mediju jēdziens, mārketinga jēdziens, sociālo mediju loma mārketingā, reklāma un tā nozīme zīmola iegādes veicināšanā, kā arī, tiek apskatīts sociālais medijs “Instagram” kā mārketinga platforma, influenceru mārketings, to formāti un pārliecināšanas metodes. Metodoloģiskā daļā tiek izvēlētas un aprakstītas pētniecības metodes – Latvijas influenceru “Instagram” profilu kontentanalīze, daļēji strukturētas intervijas ar Latvijas influenceriem un zīmola “About You” sadarbību koordinatori ar kuras palīdzību tika noskaidrots influenceru viedoklis un zīmola “About You” pārstāvja viedoklis, kā arī anketēšana, caur kuru tika izanalizēts respondentu viedoklis par influenceru komunikācijas formātiem un pārliecināšanas stratēģijām. Galvenie pētījuma rezultāti norāda, ka auditorijai ir svarīgs influenceru autentiskums, tādējādi arī apsverot domu par produktu iegādi, kuru reklamējis konkrētais influenceris. The aim of the bachelor's thesis “Influencer communication and persuasion strategies on the social media “Instagram”: the example of the “About You” online store” is to understand and analyze the strategies of persuasion and communication formats used by influencers in shaping consumer choices and purchase decisions in the social media “Instagram”. The theoretical part of the work explains the concept of social media, the concept of marketing, the role of social media in marketing, advertising and its importance in promoting the purchase of a brand, as well as examines the social media “Instagram” as a marketing platform, influencer marketing, their formats and persuasion methods. In the methodological part, research methods are selected and described - content analysis of Latvian influencers' “Instagram” profiles, semi-structured interviews with Latvian influencers and cooperation coordinator of the “About You” brand, with the help of which the influencer’s opinion and the opinion of the representative of the “About You” brand were clarified, as well as questionnaires, through which the opinion of the respondents on the communication formats and persuasion strategies of influencers was analyzed. The main results reveal that the authenticity of influencers is important to the audience, thus also considering the idea of purchasing products promoted by the particular influencer.