Emociju loma komunikācijā: emocionālās inteliģences izpratne un vadība
Author
Uļnirovs, Daniils
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Valtenbergs, Visvaldis
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir emociju loma komunikācijā: emocionālas inteliģences izpratne un vadība. Darba mērķis ir noskaidrot, kā emocijas var ietekmēt starppersonu komunikācijā jauniešu starpā. Teorijā apskatīts starppersonu komunikācijas jēdziens, emociju jēdziens un to veidi, kā arī Plučnika modelis, emocionālas inteliģences jēdziens, tostarp spēju modelis, jauktais modelis un īpašības modelis. Empīriskai daļai tika veikta intervija ar psihologu Žanisu Ovčinko, skolas psihologu ar privātu praksi, kā arī veikta aptauja starp jauniešiem 17-25 gadu vecumā. Secinājumos konstatēts, ka emocijas var ietekmēt komunikāciju gan apzinātā, gan neapzināta veidā. Emocionālo inteliģenci jāattīsta, jo tā palīdz saprast gan savas, gan citu emocijas, kā arī palīdz tās kontrolēt un pārvaldīt. The topic of the bachelor's thesis is the role of emotions in communication: understanding and management of emotional intelligence. The aim of this thesis is to find out how emotions can influence interpersonal communication among young people. The theory examines the concept of interpersonal communication, the concept of emotion and its types, as well as the Pluchnik model, the concept of emotional intelligence, including the ability model, the mixed model and the trait model. The empirical part included an interview with psychologist Zhanis Ovchinko, a school psychologist with private practice, as well as a survey among young people aged 17-25. The conclusions found that emotions can influence communication in both a conscious and unconscious way. Emotional intelligence should be developed, because it helps to understand both one's own and others' emotions, as well as helps to control and use them.