Latvijas sieviešu tiesību nevalstisko organizāciju sociālo mediju komunikācijas izaicinājumi laika posmā no 2023. gada decembra līdz 2024. gada decembrim
Author
Džoškuna, Krista
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā "Latvijas sieviešu tiesību nevalstisko organizāciju sociālo mediju komunikācijas izaicinājumi laika posmā no 2023. gada decembra līdz 2024. gada decembrim" tiek pētīta Latvijas sieviešu tiesību NVO sociālo mediju komunikācijas efektivitāte laika posmā no 2023. gada decembra līdz 2024. gada decembrim. Darba mērķis ir identificēt galvenos komunikācijas izaicinājumus un piedāvāt ieteikumus to uzlabošanai. Pētījuma gaitā izmantotas trīs metodes, tiešsaistes aptauja, kontentanalīze un daļēji strukturētas intervijas ar sieviešu tiesību nevalstisko organizāciju pārstāvēm un komunikācijas speciālistēm. Pētījuma rezultāti atklāj, ka NVO izmanto sociālos medijus, lai veicinātu sabiedrības izpratni par organizāciju aktuālajiem jautājumiem, informētu un iesaistītu auditoriju dialogā. Nevalstiskās organizācijas saskarās ar resursu trūkumu, auditorijas piesaistes grūtībām un ierobežotām prasmēm digitālajā jomā. Darba teorētiskā daļā tiek izmantota rāmēšanas, dienaskārtības un dialogiskās komunikācijas teorijas, lai analizētu, kā NVO veido saturu, lai uzrunātu mērķauditoriju un veicinātu sabiedrisko diskusiju par sieviešu tiesību jautājumiem. Pētījuma rezultāti sniedz padziļinātu ieskatu par sociālo mediju komunikācijas izaicinājumiem ar kuriem saskaras organizācijas, kuras strādā ar sieviešu tiesību jautājumiem, kā arī sniedz ieteikumu tās uzlabošanai. The bachelor's thesis "Challenges in Social Media Communication for Latvian Women's Rights Non-Governmental Organizations from December 2023 to December 2024" examines the effectiveness of social media communication of Latvian women's rights NGOs in the period from December 2023 to December 2024. The aim of the work is to identify the main communication challenges and offer recommendations for their improvement. In the course of the research, three methods were used, online surveys, content analysis and semi-structured interviews with representatives of women's rights non-governmental organizations and communication specialists. The results of the study reveal that NGOs use social media to promote public understanding of the organization's current issues, inform and engage the audience in dialogue. NGOs face a lack of resources, difficulties in attracting audiences and limited digital skills. The theoretical part of the work is based on framing, agenda and dialogic communication theories to analyze how NGOs create content to address the target audience and promote public discussion on women's rights issues. The results of the research provide an in-depth insight into the problems of social media communication faced by organizations that work with women's rights issues, as well as provide a recommendation for its improvement.