Показать сокращенную информацию
Skolotāju un vecāku komunikācija izglītības procesā: komunikācijas modeļi, izaicinājumi un labākās prakses
dc.contributor.advisor | Skolmeistere, Velta | |
dc.contributor.author | Makrecka, Ieva | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-05-27T01:06:59Z | |
dc.date.available | 2025-05-27T01:06:59Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | 106338 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68267 | |
dc.description.abstract | Bakalaura darbs "Skolotāju un vecāku komunikācija izglītības procesā: komunikācijas modeļi, izaicinājumi un labākās prakses" pēta komunikācijas nozīmi starp skolotājiem un vecākiem izglītības procesa kontekstā. Darbā tiek analizēti galvenie komunikācijas modeļi, šķēršļi, kas apgrūtina saziņu, un labākās prakses, kas veicina sadarbību. Pētījumā izmantotas kvalitatīvās (intervijas) un kvantitatīvās (aptaujas) metodes, lai izprastu skolotāju un vecāku saziņas dinamiku Salaspils 1. vidusskolā. Rezultāti norāda, ka divvirzienu komunikācija un digitālo tehnoloģiju pielietojums būtiski uzlabo sadarbību un uzticības veidošanu starp vecākiem un skolotājiem. Identificētie šķēršļi, piemēram, valodas barjeras un laika ierobežojumi, parāda nepieciešamību pēc strukturētas un sistemātiskas komunikācijas stratēģijas. Darbā sniegtie ieteikumi ietver pārdomātu saziņas kanālu izvēli un vecāku aktīvas līdzdalības veicināšanu bērnu izglītības procesā. Šis pētījums piedāvā praktiskas vadlīnijas skolotāju un vecāku sadarbības uzlabošanai, kas sekmē skolēnu akadēmisko un emocionālo izaugsmi. Atslēgvārdi: Skolotāju un vecāku komunikācija, komunikācijas modeļi, komunikācijas barjeras, sadarbība izglītībā, starppersonu saziņa. | |
dc.description.abstract | The bachelor's thesis "Teacher and Parent Communication in the Educational Process: Communication Models, Challenges, and Best Practices" examines the importance of communication between teachers and parents in the context of education. The study analyzes key communication models, barriers that hinder interaction, and best practices that promote collaboration. Qualitative (interviews) and quantitative (surveys) methods were used to explore the dynamics of teacher-parent communication at Salaspils 1st High School. The results indicate that two-way communication and the use of digital technologies significantly enhance collaboration and foster trust between parents and teachers. Identified barriers, such as language differences and time constraints, highlight the need for a structured and systematic communication strategy. The thesis provides recommendations for the thoughtful selection of communication channels and the promotion of active parental involvement in their children's education. This study offers practical guidelines for improving teacher-parent collaboration, contributing to students' academic and emotional development. Keywords: Teacher-parent communication, communication models, communication barriers, collaboration in education, interpersonal Communications. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Komunikācijas zinātne | |
dc.subject | Skolotāju un vecāku komunikācija | |
dc.subject | Komunikācijas modeļi | |
dc.subject | Komunikācijas barjeras | |
dc.subject | Sadarbība izglītībā | |
dc.subject | Starppersonu saziņa | |
dc.title | Skolotāju un vecāku komunikācija izglītības procesā: komunikācijas modeļi, izaicinājumi un labākās prakses | |
dc.title.alternative | Teacher and Parent Communication in the Educational Process: Communication Models, Challenges, and Best Practices | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |