Pirmsskolas izglītības iestādes vadības principi darba motivācijas veicināšanai iestādes personālam.
Author
Kunčerova, Daiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kraģe, Gunta
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba autors: Daiga Kunčerova. Maģistra darba temats: Pirmsskolas izglītības iestādes vadības principi darba motivācijas veicināšanai iestādes personālam. Mērķis: Izpētīt vadības principus darba motivācijas veicināšanai pirmsskolas izglītības iestādes personālam. Darba pirmajā nodaļā tiek iepazīstināts ar zinātnisko literatūru un analizēti dažādu autoru un psihologu atziņas par vadības principiem un motivācijas veicināšanas veidiem. Uzmanība tiek vērsta uz vadības principiem un darbinieku savstarpēju sadarbību pirmsskolas izglītības iestādē. Darba otrajā nodaļā tika veikta izglītības iestādes darbinieku anketēšana un iegūto datu analizēšana. Izvirzīti kritēriji, lai veicinātu darbinieku motivācijas uzlabošanu iestādē. Tiek izstrādāta anketa ar kuras palīdzību tiek noskaidrots darbinieku motivācija. Empīriskajā daļā hipotēze apstiprināsies, ja vadītājs ikdienas darbā pielietos pareizos motivācijas veidus un izvēlēsies attiecīgos vadības stilus un principus, tad ar šo instrumentu palīdzību spēs motivēt pirmsskolas izglītības iestādes personālu. Atslēgas vārdi: vadības principi, motivācija, sadarbība, pirmsskola, mikroklimats. Darba struktūra: darbs sastāv no 71 lpp., 2 nodaļām, 28 attēli, izmantoti 57 informācijas avoti. Autor of the master’s work : Daiga Kunčerova Master’s of work theme: Principles of management of pre-school education institutions for promoting work motivation for the staff of the institution. Object: To study the institution management principles and actions to enhance the microclimate and work motivation for the staff of preschool educational institution. The first section of the work. The first chapter of the thesis introduces the scientific literature and analyzes the insights of various authors and psychologists on the principles of management for ways to promote and improve the microclimate and staff motivation. Attention is drawn to the management principles and cooperation of employees in a preschool educational institution. The second chapter in the second chapter of the thesis, a questionnaire of employees of the educational institution and analysis of the data obtained carried out. Criteria have been set to promote the motivation of employees and the improvement of the microclimate in the institution. A questionnaire is being developed and helped to clarify the motivation and satisfaction of employees with the microclimate in the institution. The empirical phase the hypothesis will be confirmed if the driver applies the right types of motivation to his day-to-day work and chooses the relevant management styles and principles, then these tools will be able to motivate the staff of the pre-school education institution. Key words: Management principles, motivation, cooperation, pre – school, microclimate. Work Framework: work consists of 71 pages, 2 departments, 28 pictures, 57 literacy sources.