Pasaku dramatizēšana teksta izpratnes veicināšanai pirmsskolas 3.posmā
Author
Juhna, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Diāna Juhna Kvalifikācijas darba temats: Pasaku dramatizēšana teksta izpratnes veicināšanai pirmsskolas 3.posmā. Darba zinātniskā vadītāja: Gunta Siliņa-Jasjukeviča Pētījuma mērķis: teorētiski un empīriski pētīt pasaku dramatizēšanu teksta izpratnes veicināšanai bērniem pirmsskolas 3. posmā. Darbam ir divas daļas. Teorētiskajā daļā tika pētīti pedagogu un psihologu viedokļi par pasaku nozīmi bērnu audzināšanā, apskatīti sasniedzamie rezultāti teksta izpratnē, kā arī analizēta teksta izpratnes veicināšana, izmantojot pasaku dramatizēšanu pirmsskolā. Otrā daļā aprakstīti empīriskā pētījuma gaita un rezultāti. Sākumā bērni tika novēroti tiem lasot pasakas, tad divas pasakas tika dramatizētas katra savā veidā - ēnu teātra un papīra figūru inscinējuma veidā. Gan novērojums pirms pedagoģiskās izmēģinājuma darbības, gan pēc bērni tika izvērtēti pēc vieniem un tiem pašiem kritērijiem. Novērojuma rezultātā var secināt, ka pasaku dramatizēšana veicina teksta izptani labāk. Darbam ir ievads, teorētiskā daļa un empīriskā daļa, secinājumi, izmantotās literatūras saraksts un pielikums. Atslēgvārdi: teksta izpratne, pasaka, pasaku dramatizēšana, pirmsskola, 5 - 6 gadīgi bērni. Author of the qualification work: Diāna Juhna Subject of the qualification: The dramatization of fairy tales promotes text comprehension in the preschool stage 3. Head of qualification work: Gunta Siliņa-Jasjukeviča Aim of the qualification: to theoretically and empirically study the dramatization of fairy tales for the promotion of text understanding for children in the 3rd stage of preschool. The work has two parts. In the theoretical part, the views of pedagogues and psychologists on the importance of fairy tales in raising children were studied, the achievable results in understanding the text were examined, and the promotion of text understanding was analyzed using the dramatization of fairy tales in preschool. The second part describes the course and results of the empirical research. At first, the children were observed reading fairy tales, then two fairy tales were dramatized each in its own way - in the form of a shadow theater and a play of paper figures. Both the observation before and after the pedagogical experiment activity, the children were evaluated according to the same criteria. As a result of the observation, it can be concluded that the dramatization of fairy tales contributes to the study of the text better. The work has an introduction, a theoretical part and an empirical part, conclusions, a list of used literature and an appendix. Keywords: text comprehension, fairy tale, fairy tale dramatization, preschool, 5 - 6 year old children.