Temata “Etīde” apguve 5.klasē
Author
Klimavičiusa, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā darbā tiek pētīta etīdes nozīme teātra mākslas mācību stundu kontekstā. Darba mērķis ir izstrādāt teorētiski pamatotu metodisko materiālu kopu temata “Etīde” apguvei teātra mākslā 5.klasē, kā arī izpētīt, vai, ņemot vērā skolēnu vecuma īpatnības, ir iespējams efektīvi apgūt tematu “Etīde”, aktualizēt šī temata apguves nepieciešamību, izvērtējot tā uzdevumus un kritērijus. Darba struktūra ietver teorētisko pētījumu, praktisko piemēru analīzi un secinājumu kopsavilkumu par etīdes lomu teātra mākslā un skolēnu personības attīstībā. Darba rezultāti sniedz ieskatu par etīdes potenciālu kā mācību līdzekli radošas personības izglītībā. This study investigates the pedagogical significance of the theatrical étude within the context of elementary theater education. The aim of the research is to develop a theoretically grounded methodological material set for learning the topic of "Étude" in theater arts in the 5th grade, as well as to investigate whether, considering the age characteristics of students, it is possible to effectively learn the topic of "Étude", to actualize the need to learn this topic, evaluating its tasks and criteria. The paper structure includes a theoretical research, analysis of practical examples and a summary of conclusions about the role of étude in theater arts and student personality development. The results of the paper provide insights into the potential of étude as a teaching tool for creative personality education.