3 - 4 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju veicināšana pedagoģiskajā procesā pirmsskolā
Author
Sļiviča, Marija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Marijas Sļivičas kvalifikācijas darba “3 - 4 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju veicināšana pedagoģiskajā procesā pirmsskolā” mērķis ir teorētiski un praktiski izzināt 3 - 4 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju sekmēšanas iespējas pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Kvalifikācijas darbā tika analizētas A. Šponas, G. Svences, V. Batņas, R. Ukstiņas, D. Dzintares, I. Stangaines, A. Miltuzes, I. Jurgenes un citu autoru atziņas par vecumu posmu attīstību, pedagoģisko procesu un matemātiskām prasmju sekmēšanu 3 - 4. gadīgu bērniem pirmsskolā. Lai noskaidrotu 3 - 4 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju sekmēšanas iespējas pedagoģiskajā procesā, tika izmantota tiešā novērošana. Kvalifikācijas darbā pētījuma sākumā un beigās tika izvērtēts bērnu matemātisko prasmju attīstības līmenis. Bērnu zināšanas tika attīstītas ar praktisko aktīvo darbību, bērniem piedāvājot caur rotaļām apgūt matemātiskus jēdzienus. Apkopojot iegūtos datus, tika veikta analīze un izstrādāti secinājumi un rekomendācijas pirmsskolas pedagogiem. Darba apjoms: 49 lapaspuses, 15 attēli, 8 tabulas, izmantotās literatūras saraksts ar 35 vienībām, 2 pielikumi. The purpose of Marija Sļiviča's qualification work "Development of 3 – 4-year-old children’s mathematical skills in primary school” is to carry out theoretical and empirical research on the approaches to develop mathematical skills of 3 – 4-year-old children in primary school. The paper includes 2 parts - theoretical and empirical part. The findings on age and stage child development, teaching-learning process and ways to improve mathematical skills of 3 – 4 year old children in primary school revealed by such authors as A. Šponas, G. Svences, V. Batņas, R. Ukstiņas, D. Dzintares, I. Stangaines, A. Miltuzes, I. Jurgenes and other were analyzed. In order to study the ways of developing mathematical skills of 3 - 4-year-old children in primary school, a direct observation was implemented. The paper includes the analysis and comparison of the level of the children’s mathematical skill development at the beginning and at the end of the study. Children's skills and abilities were facilitated by the means of practical activities and plays to improve children’s competence in mathematical concepts. Therefore, based on the findings and analysis of all the collected data, conclusions and recommendations for primary school teachers were proposed. The work consists of 49 pages, 8 tables, 15 pictures, 35 references and 2 appendices.