2-3 gadīgu bērnu vārdu krājuma paplašināšana āra nodarbībās pirmsskolā
Author
Sūniņa, Māra
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Māra Sūniņa Kvalifikācijas darba nosaukums: 2 – 3 gadīgu bērnu vārdu krājuma paplašināšana āra nodarbībās pirmsskolā Darba mērķis: Pētīt un analizēt 2 -3 gadīgu bērnu vārdu krājuma paplašināšanas iespējas āra nodarbībās pirmsskolā. Teorētiskajā daļā ir veikts 2-3 gadīgu bērnu valodas raksturojums, vārdu krājuma paplašināšanas saturs, metodika un vērtēšana, un apkopoti ieteikumi āra nodarbību īstenošanai vārdu krājuma pilnveidošanas kontekstā. Empīriskajā daļā, balstoties uz teorētiskās daļā gūtajām atziņām, izstrādāti kritēriji bērnu vārdu krājuma novērtēšanai, veikts bērnu vārdu krājuma novērtējums pirms un pēc īstenotās izmēģinājuma darbības. Izmēģinājuma darbība īstenota āra nodarbībās, tajās atbilstoši konstatētajām bērnu vajadzībām pilnveidots 2-3 gadus vecu bērnu vārdu krājums. Pedagoģiskās darbības procesā izmantotas dažādas rotaļas, didaktiskie materiāli, mīklas, reālu objektu nosaukšana un sarunas jautājumu un atbilžu formā. Secināts, ka āra vide pozitīvi ietekmē bērnu runas aktivitāti, sniedz daudzveidīgu pasaules izziņas pieredzi un ļauj bagātināt bērnu vārdu krājumu. Kvalifikācijas darbam ir 47 lpp., pievienoti 5 attēli, 9 tabulas, 1 pielikums, 35 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: valoda, pirmsskola, bērns, vārdu krājums, rotaļa, āra nodarbība Author: Mara Sunina Title of qualification work: Expansion of the vocabulary of 2-3 year old children in outdoor activities at preschool. The purpose of the work: To study and analyze the possibilities of expanding the vocabularity of 2-3 year old children in outdoor lessons in preschool. In the theoretical part, the characteristics of the language of 2-3 year old children, the content, methodology and evaluation of vocabulary expansion have been carried out, and recommendations for the implementation of outdoors lessons in the context of vocabulary improvement have been collected. In the empirical part, based on the knowledge gained in the theoretical part, criteria for the assessment of children's vocabulary were developed, the assessement of children's vocabulary was carried out before and after the implemented trial activity. The pilot activity was implemented in outdoor lessons, in which the vocabulary of 2-3 year old children was improved according to the identified needs of the children. Various games, didactic materials, puzzles, naming of real objects and conversations in the form of questions and answers are used in the process of pedagogical activity. It was concluded that the outdoor enviroment has a positive effect on children's speech, provides a diverse experience of learning about the world, and allows children to enrich their vocabulary. The qualification work has 47 pages, 5 pictures, 9 tables, 1 appendix, 35 literature sources are attached. Keywords: language, preschool, child, vocabulary, play, outdoor lesson.