Trīsgadīgu bērnu adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Sosņicka, Līvija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Svence, Guna
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs “Trīsgadīgu bērnu adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē” izstrādāts ar mērķi teorētiski un empīriski pētīt trīsgadīgu bērnu adaptācijas sekmēšanas iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā, integrējot brīvdabas pedagoģijas elementus. Darba teorētiskajā daļā skaidrots bērnu adaptācijas pirmsskolas izglītības process un to ietekmējošie faktori, adaptācijas sekmēšana trīsgadīgiem bērniem vērtēta brīvdabas pedagoģijas pielietojuma kontekstā. Empīriskajā daļā izstrādāts un īstenots trīsgadīgu bērnu adaptācijas sekmēšanas plāns, izmantojot āra nodarbības. Pētījuma rezultātu izvērtēšanai veikta skolotāju aptauja, kas ļāva apstiprināt izmantotās metodikas efektivitāti. Pētījuma noslēgumā sniegta atbilde uz pētniecības jautājumu – kā pirmsskolas pedagoģiskajā procesā ir integrējami brīvdabas pedagoģijas elementi, lai sekmētu trīsgadīgu bērnu adaptāciju. The qualification work "Adaptation of three-year-old children in a preschool educational institution" was developed with the aim of theoretically and empirically studying the possibilities of promoting the adaptation of three-year-old children in the preschool pedagogical process by integrating elements of outdoor pedagogy. The theoretical part of the paper explains the process of children's adaptation in preschool education and the factors affecting it, the promotion of adaptation for three-year-old children is evaluated in the context of the application of outdoor pedagogy. In the empirical part, a plan for promoting the adaptation of three-year-old children was developed and implemented using outdoor lessons. To evaluate the results of the research, a survey of teachers was conducted, which made it possible to confirm the effectiveness of the methodology used. At the end of the study, the answer to the research question is given - how elements of outdoor pedagogy can be integrated into the preschool pedagogical process in order to promote the adaptation of three-year-old children.