Rotaļdarbība kā pašapkalpošanās prasmju sekmētāja 1,5 - 3 gadīgiem bērniem
Author
Čiekure, Patrīcija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Goba, Daiga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: Rotaļdarbība kā pašapkalpošanās prasmju sekmētāja 1,5 – 3 gadīgiem bērniem. Darba autore: Patrīcija Čiekure Zinātniskā vadītāja: Mg. Paed. Daiga Goba Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski izpētīt kā rotaļdarbība sekmē 1,5 – 3 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmes. Pētījuma saturs: Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā darba autore pēta un analizē psiholoģisko un pedagoģisko literatūru par 1,5 – 3 gadīgu bērnu attīstību, rotaļdarbību, pašapkalpošanās prasmes, kā arī, kā ar rotaļdarbību var sekmēt pašapkalpošanās prasmes. Izdara secinājumus par literatūru. Empīriskajā daļā darba autore novēro un analizē bērnu pašapkalpošanās prasmes (roku mazgāšana, slaucīšana, tualetes apmeklēšana, ģērbšanās, ēšana) 1,5 – 3 gadīgiem bērniem. Veido bērnu vecumam un vajadzībām piemērotu un drošu vidi. Izmanto rotaļdarbību bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšanai. Darba apjoms: 43 lapaspuses, 3 tabulas, 19 attēli, 2 pielikums, 32 literatūras un citi avoti latviešu un svešvalodā. Atslēgas vārdi: rotaļdarbība, pirmskola, 1,5 – 3 gadīgi bērni, pašapkalpošanās prasmes. Subject of Qualification Work: Developing self – care skills through play action in children 1,5 – 3 year old. Author of the work: Patrīcija Čiekure Scientific supervisor: Mg. Paed. Daiga Goba Qualification paper objective: theoretically and practically explore how play action promotes the self – care skills of 1,5 – 3 year olds. Content of the qualification work: The qualification paper consists of two parts – theoretical and empirical. In the theoretical part author of the work studies and analyses psychologists and pedagogical literature from different authors about development of 1,5 – 3 year old children, play action, self – care skills as well as how play action can promote self – care skills. In the empirical part author of the work observe and analyse 1,5 – 3 year old children’s self – care skills (hand – washing and sweeping, going to the toilet, dressing and eating). Develop and offer an appropriate, safe learning environment appropriate to children's age and abilities. Used play action to promote children's self-service skills. Scope of the qualification paper: 43 pages, 3 tables, 19 images, 2 annexes, 32 sources of literature and other information in Latvian and foreign languages. Keywords: pre – school, playing, 1,5 – 3 year, self – care skills, play action.