Vizuālais metodiskais materiāls mācību priekšmetā "Dizains un Tehnoloģijas" 4.-9. klasē
Author
Kalniņa, Paula Kristiāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Pauders, Normunds
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Noslēguma darba autore: Paula Kristiāna Kalniņa Noslēguma darba zinātniskais vadītājs: Mg.ed. Normunds Pauders Noslēguma darba temats: Vizuālais metodiskais materiāls mācību priekšmetā "Dizains un tehnoloģijas" 4.-9. klasē Noslēguma darbs uzrakstīts latviešu valodā, tas iekļauj 3 daļas – 1. teorētiskā nodaļa, 2. teorētiskā nodaļa un empīriskā nodaļa, secinājumus un priekšlikumus. Darba apjoms ir 71 lpp, tas satur 16 attēlus, 6 tabulas, 13 pielikumi. Izmantotās literatūras sarakstā izmantoti: 8 avoti latviešu valodā un 37 avoti angļu valodā Noslēguma darba galvenie rezultāti: Diplomdarbā ir veikts pētījums par vizuālo palīglīdzekļu izmantošanu mācību stundās. Izpētīti literatūras avoti par vizuālā materiāla svarīgumu mācību procesā, vēsturiskām liecībām, zinātnisko plakātu izstrādes vadlīnijām un dažādu vizuālo materiālu veidiem un to efektivitāti. Analizēta vizuālā materiāla ietekme uz bērniem ar īpašām vajadzībām. Darba noslēgumā īstenotas divas aprobācijas, kura rezultātā izveidoti vairāk par 100 dažādiem plakātiem un 3 plakātu sagataves par dizains un tehnoloģijas tēmu pamatskolas posmā. Sniegti priekšlikumi tālākiem procesiem, lai šis jaunais materiāls tiktu pilnvērtīgi ieviests mācību procesā. Izvirzītā hipotēze ir apstiprināta. Noslēguma darba bibliogrāfiskais apraksts: Kalniņa, P.K., Pauders, N. (2024) Vizuālais metodiskais materiāls mācību priekšmetā "Dizains un tehnoloģijas. Diplomdarbs. Rīga: LU, 2024. Otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programma “Skolotājs”, 71 lpp. Final thesis author: Paula Kristiāna Kalniņa Scientific supervisor of the final thesis: Mg.ed. Normunds Pauders Topic of the final paper: Visual methodical material in the subject "Design and technologies" 4.-9. in class The final thesis is written in Latvian, it includes 3 parts, conclusions and proposals. The volume of the work is 71 p., including 16 pictures, 6 tables,13 appendices. The list of used literature uses: 8 sources in Latvian and 37 sources in English The main results of the final work: In the diploma thesis, a study has been conducted on the use of visual aids in lessons. Literature sources on the importance of visual material in the learning process, historical evidence, guidelines for the development of scientific posters and types of visual materials and their effectiveness have been studied. The impact of visual material on children with special needs is analyzed. At the end of the work, two approvals were carried out, as a result of which more than 100 different posters and 3 poster blanks were created on the topic of design and technology at the elementary school stage. Proposals are given for further processes so that this new material is successfully introduced into the learning process. The proposed hypothesis is confirmed. Bibliographic description of the final thesis: Kalniņa, P. K., Pauders, N. (2024) Visual methodical material in the subject "Design and technologies. Thesis. Riga: LU, 2024. Second-level professional higher education program "Teacher", 71 pages.