Otrā vecumposma bērnu radošuma sekmēšana vizuālajā mākslā pirmsskolā
Author
Zandberga, Lauma Elīza
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma “Otrā vecumposma bērnu radošuma sekmēšana vizuālajā mākslā pirmsskolā” tika izvēlēta, jo radošums agrīnās bērnības izglītībā izceļ holistiskās attīstības nozīmi, tostarp kognitīvos, sociālos un emocionālos aspektus, radošumam ir izšķiroša nozīme bērnu prāta veidošanā un sagatavošanā nākotnes izaicinājumiem. Pirmā daļa kvalifikācijas darbā ir teorētiskā daļa, kurā apskatīts jautājums par radošumu, tā kritērijiem, vērtēšanas iespējām un raksturojumiem. Šajā nodaļā tiek analizēta literatūra un dažādu autoru viedokļi par radošumu. Teorētiskās daļas pirmās daļas otrajā nodaļā ir apskatīta bērnu attīstības psiholoģija no dažādiem autoru viedokļiem. Šajā nodaļā tiek analizēta un apkopota informācija par pirmsskolas bērnu attīstību. Otrās daļas kvalifikācijas darba pirmajā nodaļā tiek aplūkots mācību saturs pirmsskolā vizuālajā mākslā, bet otrajā nodaļā apkopotas idejas priekš ideju kataloga. Kvalifikācijas darbā trešā nodaļa ir empīriskais pētījums, kurā pedagoģiskā vērojuma un darbu analīzes veidā tiek noskaidrots un pārbaudīts kā vizuālajā mākslā pirmsskolā sekmējams radošums. Kvalifikācijas darba autors: Lauma Elīza Zandberga Kvalifikācijas darba vadītājs: Doc. Dr. Paed. Daiga Kalēja-Gasparoviča Kvalifikācijas darba tēma: Otrā vecumposma bērnu radošuma sekmēšana vizuālajā mākslā pirmsskolā Pētījuma mērķis: : teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt, kā vizuālajā mākslā pirmsskolā sekmējams otrā vecumposma bērna radošums Teorētiskā daļa: literatūras analīze Empīriskā daļa: pedagoģiskais vērojums, bērnu darbu analīze Kvalifikācijas darba apjoms: 36 lappuses, 18 attēli, 10 tabulas un 22 izmantotās literatūras avoti The topic of the qualification work "Promoting second age stage children’s creativity in visual arts in preschool" was chosen because creativity in early childhood education highlights the importance of holistic development, including cognitive, social, and emotional aspects, with creativity playing a crucial role in shaping children's minds and preparing them for future challenges. The first part of the qualification work is theoretical, examining the concept of creativity, its criteria, assessment possibilities, and characteristics. This section analyzes literature and various authors' perspectives on creativity. The second chapter of the theoretical part explores children's developmental psychology from various authors' viewpoints, analyzing and summarizing information about preschool children's development. In the first chapter of the second part of the qualification work, the curriculum in visual arts for preschool is discussed, while the second chapter compiles ideas for an idea catalog. The third part of the qualification work consists of an empirical study where, through pedagogical observation and analysis of works, it is investigated and tested how creativity in visual arts for preschool children in the second stage of early childhood can be promoted. Author of the qualification work: Lauma Elīza Zandberga Supervisor of the qualification work: Assoc. Prof. Dr. Paed. Daiga Kalēja-Gasparoviča Qualification work topic: Promoting second age stage children’s creativity in visual arts in preschool Research objective: Theoretical clarification and practical testing of how creativity in visual arts for preschool children in the second stage of early childhood can be promoted. Theoretical part: Literature analysis Empirical part: Pedagogical observation, analysis of children's works Volume of the qualification work: 36 pages, 18 images, 10 tables, and 22 cited literature sources