4 gadus vecu bērnu stāstītprasmes pilnveide āra nodarbībās
Author
Trubiņa, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Lāce, Ingūna
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autors: Līga Trubiņa Kvalifikācijas darba nosaukums: 4 gadus vecu bērnu stāstītprasmes pilnveide āra nodarbībās. Kvalifikācijas darba vadītājs: Docente, Dr. paed. Ingūna Lāce Pētījuma mērķis: teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt 4 gadus vecu bērnu stāstītprasmes un organizācijas nosacījumus āra nodarbībās. Kvalifikācijas darba struktūra: ievads, 2 daļas, literatūras avoti, pielikums. Kvalifikācijas darba pirmajā daļā tiek analizēta vairāki autora viedokļi un pētījumi, kas ir stāstītprasme, tās izpausmes, būtība un ietekmējošie faktori. Četru gadus vecu bērnu stāstītprasmes raksturojošās izpausmes un āra nodarbības organizācijas nosacījumi. Kvalifikācijas darba otrajā daļā tiek veikts empīriskais pētījums par stāstītprasmes pilnveidi āra nodarbībās, pedagogu intervija izzinot āra nodarbību organizēšana vājās un stiprās puses, iegūto datu analīze, apkopojums un secinājumi. Pētījuma rezultātos ir apstiprinājies, ka āra nodarbībās ir iespējams pilnveidot un attīstīt bērnu stāstītprasmi. Noskaidroti tika arī organizācijas nosacījumi stāstītprasmes pilnveidei vēršot uzmanību pedagoga prasmei plānot to, vadīt un organizēt, izmantojot pareizu un bagātu valodu un ievērojot vecumposma vajadzības un intereses, lai bērns piedalītos ar prieku, droši un ar interesi. Kvalifikācijas darba apjoms: 42 lpp., 12 attēli, 6 tabulas, 9 pielikumi, 41 literatūras avots. Atslēgas vārdi: stāstītprasme, pilnveide, 4 gadus vecs bērns, āra nodarbības organizācija. The author of the qualification work: Līga Trubiņa Title of qualification work: Improving the storytelling skills of 4-year-old children in outdoor lessons. Supervisor of qualification work: Docent, Dr. paed. Ingūna Lāce The target of the research: to find out theoretically and to check practically the storytelling skills and organizational conditions of 4-year-old children in outdoor lessons. The structure of the qualification work: introduction, 2 chapters, literature sources, appendix. In the first part of the qualification work several opinions and studies of the author are analyzed, which are storytelling, its manifestations, essence and influencing factors. Expressions characterizing storytelling skills of four-year-old children and conditions of organization of outdoor lessons. In the second part of the qualification work an empirical study on the improvement of storytelling skills in outdoor classes has been done, pedagogues have been interviewed to find out the weaknesses and strengths of the organization of outdoor classes, analysis of the obtained data, summary and conclusions. The research results have confirmed that it is possible to improve and develop children's storytelling skills in outdoor lessons. The organizational conditions for the improvement of storytelling skills were also clarified, paying attention to the pedagogue's ability to plan, lead and organize them, using correct and rich language and respecting the needs and interests of the age, so that the child participates with joy, safely and with interest. The volume of the qualification work: 42 pages, 12 images, 6 tables, 9 appendices, 41 literature sources. Key words: storytelling, development, 4-year-old child, outdoor lesson organization.