Rotaļa dabā kā 2-3 gadu vecu bērnu matemātisko prasmju attīstības veicinātāja
Author
Garsele, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Sanita Garsele Kvalifikācijas darba temats: “Rotaļa dabā kā 2-3 gadu vecu bērnu matemātisko prasmju attīstības veicinātāja”. Darba mērķis: pētīt un praktiski pārbaudīt 2-3 gadu vecu bērnu matemātisko prasmju attīstību, izmantojot rotaļas dabā. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām - teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļa - tiek veikta pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras teorētiskā analīze par 2-3 gadu vecu bērnu matemātisko prasmju attīstību pedagoģiskajā procesā, tiek izpētīts 2-3 gadu vecu bērnu attīstības raksturojums pētījuma kontekstā, kā arī rotaļu izmantošana matemātisko prasmju attīstīšanai dabā. Empīriskā daļa - tiek veikta praktiskā izpēte, kā, izmantojot bērna attīstības līmenim atbilstošas rotaļas dabā, var veicināt matemātisko prasmju attīstību 2-3 gadu veciem bērniem. Pētījumā tiek izmantota novērošanas metode, balstoties uz izvirzītajiem kritērijiem, tiek veikta bērnu matemātisko prasmju novērošana un izvērtēšana, kā arī tiek organizētas rotaļnodarbības āra vidē. Pētījuma noslēgumā atkārtoti tiek novērtētas bērnu matemātiskās prasmes un analizēti iegūtie rezultāti. Kvalifikācijas darba apjoms ir 38 lpp. Darbā iekļauti 1 attēls un 6 tabulas, izmantoti 36 literatūras un informācijas avoti. Atslēgas vārdi: matemātiskās prasmes, rotaļas dabā, 2-3 gadīgu bērnu attīstības īpatnības, pedagoģija, matemātika, rotaļa. Author of qualification work: Sanita Garsele The topic of the qualification paper: "Play in nature as a promoter of the development of mathematical skills of 2-3-year-old children" The aim of the qualification work: to study and practically test the development of mathematical skills of 2-3-year-old children using games in nature The qualification work consists of two parts - theoretical and empirical part Theoretical part: Theoretical analysis of the pedagogical and psychological literature on the development of mathematical skills of 2-3-year-old children in the pedagogical process is carried out, the characteristics of the development of 2-3-year-old children are investigated in the context of the study, as well as the use of games for developing mathematical skills in nature Empirical part: Practical study is carried out on how, using games in nature appropriate to the level of the child's development, the development of mathematical skills can be promoted in 2-3-year-old children. The research uses the observation method, based on the set criteria, the observation and evaluation of children's mathematical skills is carried out, as well as play lessons are organized in an outdoor environment. At the end of the study, children's mathematical skills are re-evaluated and the results are analyzed The volume of the qualification work is 38 pages. The work includes 1 picture and 6 tables, 36 sources of literature and information are used Key words: mathematical skills, play in nature, developmental characteristics of 2-3-year-old children, pedagogy, mathematics, play