Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pašapkalpošanās prasmju apguves veicināšana pirmsskolā
Author
Ūpe, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pašapkalpošanās prasmju apguves veicināšana pirmsskolā. Darba autore: Zane Ūpe Kvalifikācijas darba pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt bērnu pašapkalpošanās prasmju veidošanas iespējas jaunākajam pirmsskolas vecuma posmam. Darba apjoms: 47 lapas Darbs sastāv no ievada, 2 nodaļām, secinājumiem, izmantotās literatūras un avotu saraksta ar 39 avotiem. Darbā tika apskatītas teorētiskās atziņas par pašapkalpošanās prasmēm jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem, bērnu vecumposma raksturojums saistībā ar pētāmo tēmu. Empīriskajā pētījuma daļā analizēti pirmsskolas X bērni jaunākajā pirmsskolas vecumposmā, noteikts pašapkalpošanās prasmju attīstības līmenis pēc izstrādātiem kritērijiem. Pēc pētāmās grupas un skolotāju darbības analīzes izveidoti didaktiskie materiāli pašapkalpošanās prasmju apguves līmeņa uzlabošanā, pēc pētījuma perioda veikta atkārtota bērnu novērtēšana. Atslēgas vārdi: pašapkalpošanās prasme, attīstība, jaunākais pirmsskolas vecums Qualification work theme: Promoting the learning of self-care skills of youngest children in preschool. Author of the work: Zane Ūpe The purpose of the qualification thesis research: Theoretically and practically learn the possibilities of developing children's self-service skills for the younger preschool age. Workload: 47 pages The work consists of an introduction, 2 chapters, conclusions, used literature and a list of sources with 39 sources. Within this work examined the theoretical knowledge of self-care skills for children of younger preschool age, the characteristics of children's age in relation to the researched topic. In the empirical part of the study, preschool X children in the youngest preschool age were analyzed, the level of development of self-care skills was determined according to developed criteria. After analyzing the activity of the research group and teachers, didactic materials were created to improve the level of learning self-service skills, after the research period, children were re-evaluated. Keywords: self-care skills, development, youngest preschool age