Show simple item record

dc.contributor.advisorHelmane, Ineta
dc.contributor.authorGargurne, Linda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-28T01:05:02Z
dc.date.available2025-05-28T01:05:02Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other101661
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68439
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma: 2 – 3 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju apguve āra nodarbībās. Darba autore: Linda Gargurne Mērķis: Pētīt 2 - 3 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju apguvi āra nodarbībās un apkopot ieteikumus 2 - 3 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju apguvei āra nodarbībās. Pētījuma jautājums: kā plānot un organizēt āra nodarbības, lai veicinātu matemātikas prasmju apguvi 2 - 3 gadīgiem bērniem? Kvalifikācijas darba pētījuma bāze: X pirmsskolas izglītības iestādes 20 bērni vecumā no 2 – 3 gadiem, 57 pedagogi. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt zinātnisko literatūru par matemātiskajām prasmēm pirmsskolā, 2 – 3 gadus vecu bērnu attīstību. 2.Pētīt reālo situāciju 2 - 3 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju apguve āra nodarbībās. 3.Apkopot ieteikumus 2 - 3 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju apguvei āra nodarbībās. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās daļas un empīriskā pētījuma. Kvalifikācijas darba pirmajā nodaļā, darba autore aplūkojusi un atspoguļojusi pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par matemātiskajām prasmēm. Teorētiskā pētījuma apakšnodaļās skaidrota matemātisko prasmju būtība pirmsskolā, raksturotas āra nodarbības un to izmantošanas iespējas matemātisko prasmju veicināšanai 2 – 3 gadus veciem bērniem. Empīriskajā pētījumā modelētas dažādas pedagoģiskās situācijas, kas veicina matemātisko prasmju apguvi. Darba noslēgumā izstrādāti un apkopoti ieteikumi 2 – 3 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju apguvei āra nodarbībās. Teorētiskā daļa balstīta uz autoru A. Geskes, R. Fišera, Ē. Kalvāna, V. Golubinas, I. Freimaņa, I. Helmanes, A. Lopatinas, J. Menča seniora, V. Zelmeņa u.c. atziņām. Atslēgas vārdi: matemātiskās prasmes, āra nodarbības, 2 – 3 gadus veci bērni, pirmsskola. Darba apjoms ir 64 lpp., iekļauti 26 attēli un 2 tabulas, darbā izmantoti 36 literatūras un informācijas avoti.
dc.description.abstractSubject: “2-3-Year-Old Children’s Acquirement of Mathematical Skills in the Outdoor Sessions.” Author: Linda Gargurne Research goal: To study the development of mathematical skills of 2-3-year-old children through outdoor activities and to gather recommendations on improving the teaching methodology of these skills. Issue: How to plan and organize outdoor activities to promote the development of mathematical skills for 2-3-year-old children? Base: X preschool educational institution, 20 children aged 2-3 years, 57 educators. Research objectives: 1.To analyze scientific literature on the development of mathematical skills in preschool-aged children, focusing on 2-3 year-olds. 2.To study the real situations of expanding and increasing mathematical skills of 2-3-year-old children in outdoor activities in the preschool institution. 3.To compile recommendations for gaining the mathematical skills of toddlers in outdoor activities. Structure: The qualification work consists of two parts - theoretical part and empirical research. In the first part of the qualification work, the author discusses and reflects on the findings of pedagogical and psychological scientists about mathematical skills. The theoretical research subchapters explain the essence of mathematical skills and describe outdoor activities and their potential to promote maths skills in preschool institutions. In the empirical part of the research, various pedagogical situations are modeled that promote the acquisition of mathematical skills. At the end of the work, recommendations for the acquisition of mathematical skills of 2-3-year-old children in outdoor activities are developed and summarized. The theoretical part is based on the findings (quotes) of authors such as A. Geske, R. Fisher, E. Kalvāns, V. Golubina, I. Freimanis, I. Helmane, A. Lopatina, J. Menčs senior, V. Zelmenis, etc. Keywords: mathematical skills, outdoor activities, 2-3 year-old children, preschool. The total length of the work is 64 pages, including 26 images and 2 table. In the qualification work, 36 literature and information sources are applied.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectmatemātiskās prasmes
dc.subjectāra nodarbības
dc.subjectpirmsskola
dc.subject2 – 3 gadus veci bērni
dc.title2-3 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju apguve āra nodarbībās
dc.title.alternative2-3-Year-Old Children's Acquirement of Mathematical Skills in the Outdoor Sessions
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record