• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bērnu sadarbības prasmju pilnveide dramatizāciju rotaļās 4-5 gadu vecumā

Thumbnail
View/Open
299-101668-Dejus_Jekaterina_jd22001.pdf (1.864Mb)
Author
Dejus, Jekaterina
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autors: Jekaterina Dejus Darba nosaukums: Bērnu sadarbības prasmju pilnveide dramatizāciju rotaļās 4-5 gadu vecumā Darba mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt “Bērnu sadarbības prasmju pilnveidi dramatizāciju rotaļās 4-5 gadu vecumā”. Īss pētījuma saturs: Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām. Pirmā daļa: Teorētiskā daļa. Ietver sevī zinātniskās literatūras analīzi par bērnu attīstības likumsakarību 4-5 gadu vecumā, bērnu sadarbības prasmju pilnveides iespējām rotaļās un dramatizācijas rotaļa, kā līdzeklis sadarbības prasmju pilnveidē. Otrā daļa: Empīriskā daļa. Ietver sevī izvēlēto pētījuma metožu pamatojumu, pētāmās mērķauditorijas un pētījuma norises aprakstu pirms un pēc pedagoģiskās izmēģinājumdarbības. Veikts, iegūto datu apkopojums, analīze un secinājumi. Atslēgas vārdi: Dramatizāciju rotaļas, pirmsskolas vecums, sadarbības prasme pirmsskolā, 4-5 gadīgu bērnu attīstība. Pētījuma darba lapaspušu skaits: Kvalifikācijas darbs sastāv no 40 lapaspusēm Tabulu skaits: 3 tabulas Attēlu skaits: 13 attēli Biogrāfiskā saraksta vienību skaits: 30 literatūras un avotu vienības Pielikumu skaits: 7 pielikumi Pētījuma norises laiks: no 2024. gada februāra līdz 2024. aprīlim.
 
Author of the work: Jekaterina Dejus Job title: Development of children's collaborative skills through dramatization play at the age of 4-5 years Work goal: theoretically exploring and practically testing “the dramatization of children's collaborative skills in play at 4-5.” Short study content: the qualification work consists of two parts. First part: Theoretical part. Includes the anlysis of scientific literature on the relationship between children's development at the age of 4-5, the possibilities for developing children's collaborative skills in play and the game of dramatisation as a means of developing collaborative skills. Part two: Empirical part. Include the rationale for the chosen study methods, the target audience to be studied and a description of the study's progress before and after the pedagogical trial activity. Carried out, compilation, analysis and conclusions of the data obtained. Key words: drama games, pre-school age, collaborative skills in pre-school, development of 4-5 year olds. Number of pages of study work: qualification work consists of 40 pages Number of tables: 3 tables Number of images: 13 images Number of biographical list units: 30 literature and source units. Number of attachments: 7 attachments The duration of the study: from February 2024 to April 2024.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68442
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV