5 gadīgu bērnu valodas bagātināšana vizuālajā mākslā pirmsskolā
Author
Daļecka, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: 5 gadīgu bērnu valodas bagātināšana vizuālajā mākslā pirmsskolā. Darba autore: Baiba Daļecka. Darba zinātniskā vadītāja: Dr.paed. Daiga Kalēja Garsparoviča. Kvalifikācijas darba apjoms: 43 lappuses, 8 tabulas, 8 attēli, 31 literatūras avots, 5 pielukumi. Pētījuma jautājums: Kā vizuālajā mākslā pirmsskolā bagātināma 5 gadīgu bērnu valoda? Darba teorētiskajā daļā ir raksturota bērnu valodas attīstība un īpatnības un tās veicinošie faktori. Teorijas daļa ir balstīta uz pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras bāzes, kā arī analizētas bērnu valodas krājuma bagātināsanas iespējas vizuālajā mākslā pirmsskolā. Empīriskā pētījuma daļā veikts pētījums par 5 gadīgu bērnu valodas krājuma bagātināšanu vizuālajā mākslā pirmsskolā. Atslēgas vārdi: pirmsskola, bērnu valoda, runa, vizuālā māksla. Pētījuma bāze: Rīgas pilsētas pirmsskolas izglītības iestādes 5 gadīgo bērnu grupa (10 bērni). Darbu var izmantot pirmsskolas skolotāji ikdienas darbā ar 5 gadus veciem bērniem vizuālās mākslas nodarbībās. Theme of the qualificitiaon work: Enrichment of the language of 5-year-olds in the visual arts in preschool in preschool. Author of work: Baiba Daļecka. Scientific supervisor: Dr. pead. Daiga Kalēja – Gasparoviča. Amont of qualificiation work: 43 pages, 8 tables, 8 pictures, 31 sources of literature, 5 appendix. Question of the research: How can visual arts enrich the language of 5-year-olds in preschool? The theoretical part of the work describes the development and peculiarities of children's language and its contributing factors. The theory part is based on pedagogical and psychological literature, as well as analyzes the possibilities of enriching the children's language stock in the visual arts in preschool. As part of the empirical study, a study has been conducted on enriching the language collection of 5-year-olds in the visual arts in preschool. Keywords: preschool, children’s language, speach, visual art. Research base: The group of 5 years old children in city of Riga preschool educational establishment (10 children). The work can be used by preschool teachers in everyday work with 5 years old children in visual art classes.