Literārie darbi 3-4 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju sekmēšanai
Author
Kļaviņa, Marta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kriščune, Jolanta
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
“Literārie darbi 3-4 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju sekmēšanai”. Autore: Marta Kļaviņa, darba vadītāja: pasniedzēja Mg.Paed. Jolanta Kriščune. Kvalifikācijas darba pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izzināt 3-4 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju sekmēšanas iespējas literāro darbu iepazīšanas procesā. Pētījuma jautājums: Kā literāro darbu integrēšana matemātikas mācību jomā ietekmē matemātisko prasmju sekmēšanu 3-4 gadus veciem bērniem? Galvenie uzdevumi: 1.Pētīt un darbā iekļaut, pedagoģiskajā literatūrā atrasto, informāciju par otrā vecumposma psiholoģisko attīstību, vecumposma īpatnībām, matemātisko prasmju uzlabošanu. 2.Veikt pedagogu anketēšanu, lai uzzinātu to pieredzi ar literāro darbu pielietošanu matemātisko prasmju sekmēšanai. 3.Izveidot piecas bērnu pasakas, kurās tiek akcentēti pieci izvirzītie sasniedzamie rezultāti un izveidot didaktiskos materiālus izvirzīto sasniedzamo rezultātu sekmēšanai. 4.Praktiskās darbībās pielietot abas mācību metodes un salīdzināt bērnu prasmes pirms un pēc pētījuma. Pētījuma metodes: tiek teorētiski un empīriski pētīta literāro darbu pielietošanas ietekme mācību procesā uz matemātisko prasmju sekmēšanu 3-4 gadus veciem bērniem. Atslēgas vārdi: Mācību vielas aktualizācija, matemātika pirmsskolā, literatūra bērna attīstībai, literatūras integrēšana. Pēc pētījuma veikšanas, darba autore secina, ka literāro darbu integrēšana matemātikas mācību jomā, pozitīvi, ietekmē matemātisko prasmju sekmēšanu 3-4 gadus veciem bērniem. Darba apjoms: 32 lappuses, 9 tabulas, 13 attēli, ievads, 3 nodaļas ar apakšnodaļām, izmantotās literatūras saraksts ar 18 vienībām, secinājumi, 2 pielikumi. “Literary works to promote the mathematical skills of 3-4 year old children”. Author: Marta Kļaviņa, assistant professor: Teacher mg. Paed. Jolanta Kriščune. Qualification work study aim: to explore theoretically and practically the possibilities for promoting mathematical skills of 3-4 year olds in the process of exploring literary works. Study question: How does integrating literary works into mathematical learning affect the promotion of mathematical skills for 3-4 year olds? Main tasks: 1. To study and incorporate into the work, the information found in pedagogical literature, information regarding the psychological development of the second stage of ageing, the particularities of the ageing stage, improvement of mathematical skills. 2. Create teachers questionnaire to learn their experience with the use of literary works to promote mathematical skills. 3. Create five children's tales highlighting the five results to be achieved and create didactic materials to promote the proposed results to be achieved. 4. Apply both learning methods in practice and compare children's skills before and after the study. Study methods: theoretically and empirically study the impact of the use of literary works in the learning process on the promotion of mathematical skills in 3-4 year olds. Key words: updating study material, mathematics in pre-school, literature for child development, integrating literature. After conducting the study, the author concludes that integrating literary works into mathematical learning has a positive impact on promoting mathematical skills in 3-4 year olds. Work volume: 32 pages, 9 tables, 13 images, introduction, 3 chapters with sub-chapters, list of literature used with 18 units, conclusions, 2 attachments.