• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mācību motivācijas sekmēšana dabaszinātņu mācību jomā pirmsskolas 2. posmā

Thumbnail
View/Open
299-101744-Balode_Sabine_sh22002.pdf (1.422Mb)
Author
Balode, Sabīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba “Mācību motivācijas sekmēšana dabas zinātņu mācību jomā pirmsskolas 2. posmā” mērķis ir izstrādāt un aprobēt motivācijas sistēmu. Kvalifikācijas darbā tika analizēta literatūra par mācību motivāciju un dabas zinātņu mācību jomu, lai saprastu, kas ir nepieciešams mācību motivācijai, kādas metodes pielietot. Tika analizēta dabas zinātņu mācību joma. Noskaidroti sasniedzamie rezultāti, pēc kuriem tika izstrādāta mācību vide, ņemot vērā bērna redzējumu. Tika analizēta zinātniskā literatūra, lai izveidotu motivācijas novērtēšanas sistēmu. Tika veikts empīriskais pētījums, lai pārbaudītu izveidoto mācību motivācijas sistēmu. Kvalifikācijas darbs sastāvs no divām nodaļām un secinājumiem.
 
The aim of the qualification work "Promoting motivation for learning in science teaching in pre-school phase 2" is to develop and validate a motivation system. The qualification work analysed the literature on learning motivation and science teaching in order to understand what is needed for learning motivation, what methods to apply. The field of science teaching was analysed. The learning outcomes were identified and the learning environment was designed according to the child's vision. The scientific literature was analysed in order to develop a framework for assessing motivation. An empirical study was carried out to test the motivational framework for learning. The qualification work consists of two chapters and conclusions.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/68448
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV